پوشش ۳۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی امروز 16 ام شهریور ماه در نشست خبری که با حضور روسای شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۸ هزار شرکت درسامانه ما نام کاربری ایجاد کرده اند و ۱۰ هزار شرکت تکمیل اطلاعات داشته اند و در نهایت سه هزار و ۲۰۰ شرکت تحت پوشش ما قرار دارند.

وی افزود : ۱۰ هزار نوع محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور تولید می‌شود که اگر کیفیت خود را حفظ کنند، دولت در فروش محصولات آنها در بازارهای جهانی می‌تواند کمک‌شان کند. 

ما بر اساس استانداردها حمایت‌های ویژه ای از شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و از هر شرکتی که بیشتر به استانداردها پایبند و نزدیک باشد، حمایت ویژه می‌کنیم.

رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: براساس بازخوردها در فرایندهای ارزیابی که در طول چند سال گذشته داشته‌ایم، آیین نامه‌مان را ارزیابی کرده‌ایم. سال 92 ویرایش اول و سال 93، 94، 95 و اکنون برای سال 96 نیز ویرایش ششم را آماده می‌کنیم. فرایندهای ما بارها اصلاحات جزیی داشته است و هدف ما این است که شرکت‌های مختلف را وارد این فرایند سازیم.

صاحبکار گفت: در گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت 5 الی 10 سال معافیت مالیاتی داشته اند، به این صورت که فرایند معافیت توسط فرد ممیزی انجام می‌گرفت و ممکن بود روابط نادرست در این میان شکل گیرد.

وی افزود: امروز به صورت الکترونیکی از طریق سامانه اظهار نامه‌ها ارائه می‌شود و با یک فایل الکترونیکی اسامی شرکت‌های معاف از مالیات ارائه می‌شود و روی سامانه جامع قرار می‌گیرد. طی این فرایند امکان شکل‌گیری روابط ناسالم به حداقل رسیده است.

رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در خصوص معافیت گمرک، بیان کرد: معافیت گمرگ شامل خرید برخی محصولات آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

صاحبکار اظهار کرد: فلسفه کاهش حمایت هر ساله ما این است که شرکت ها هر ساله نیز خود را ارتقا دهند.

وی خطاب به روسای شرکت‌های دانش بنیان گفت: هیچ شرکت دانش بنیانی نباید برای ارائه ی خدمات نیاز به جواز دانش‌بنیانی داشته باشد؛ خدمات و کیفیت محصولاتتان باید معرف شما باشد، نه حمایت دانش بنیانی.

وی اضافه کرد: مکانیزم بازار باید براساس قیمت و زمان پایین و کیفیت بالا باشد؛ قرار نیست محصولات‌تان کیفیت لازم را نداشته و قیمت و زمان ساخت محصول استاندارد نباشد و بخواهد در پشت برند دانش بنیان خود را پنهان کند.

پیگیری توافقنامه با شهرداری مشهد برای حمایت از محصولات دانش‌بنیان

وی خاطرنشان کرد: ما با شهرداری تهران توافقاتی داشته‌ایم که کل محصولات شهر تهران تحت شرکت‌های دانش بنیان باشد و در دوره جدید شهرداری مشهد هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا