استفاده ۴۰۰ نیروگاه از فیلترهای نانویی

به گزارش سیناپرس، علی طهاری در گفتگو با مهر  با اشاره به تولید دستگاه نانو الیاف گفت: پس از راه اندازی خط تولید صنعتی نانو الیاف توسط یک شرکت دانش بنیان در کشور، موفق به صادرات این فناوری به کره جنوبی شدیم و قرار است قرارداد صادراتی با چین هم منعقد کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه ۴۰۰ نیروگاه از فیلترهای نانویی بهره مند شدند، اظهار داشت: همچنین به واسطه این دستگاه  ماسک‌های نانویی بیمارستانی نیز وارد بازار کشور شدند.

طهاری عنوان کرد: با استفاده از خط تولید صنعتی نانوالیاف می‌توان نانوالیاف مورد نیاز برای کاربردهای متنوع را در مقیاس صنعتی تولید کرد و پوشش انواع نانوالیاف روی سابستریت‌های مختلف برای تولید محصولات جدید در مقیاس صنعتی را به کار برد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌کره‌ای، فعال در حوزه تولید ماسک و فیلترهای صنعتی و نیمه‌صنعتی بوده و این دستگاه را با هدف پوشش‌دهی فیلترها و افزایش کارایی فیلترها کلی و عام (مانند فیلترهای خودرو، نیروگاهی، صنعتی و ماسک‌های تنفسی) خریداری کرده‌ است.

مدیرگروه ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به شرکت های دانش بنیان دیگر در حوزه های مختلف گفت: در حال حاضر ۲۷ شرکت دانش بنیان  در حوزه سلامت و بهداشت در کشور وجود دارند و همچنین ۷ شرکت در حوزه آب و انرژی فعالیت می کنند. در حال حاضر ۱۶ شرکت دانش بنیان هستند که در زمینه ساخت و ساز برپایه فناوری نانو فعالیت می کنند.

وی با اشاره به یکی از دستاوردهای فناوران نانو در زمینه آب و انرژی گفت: یکی از این شرکتها در راستای حذف نیترات از آب در حد مجاز فعالیت می کند که همین موضوع اکنون در تهران به کار گرفته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا