اینتل همچنان یکه‌تاز ادامه می‌دهد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،زمانی که شرکت اینتل تراشه Myriad ۲ با واحد پردازشی بصری ساخت، در جهان علم و طراحی، معجزه کرد. این تراشه مجهز به هوش مصنوعی، در دوره خود بی‌همتا بود. زمان کوتاهی از تولید تراشه‌های مجهز به هوش مصنوعی نمی‌گذرد. شرکت اینتل نیز سال های زیادی است که در این حوزه فعالیت دارد اما با عرضه تراشه Myriad X به بازار، به نظر می‌رسد این شرکت با خود وارد رقابت شده که شنیدن این خبر، برای همه خوشحال‌کننده است. هوش مصنوعی اینتل احتمالا دنیا را متحول می کند. 

گری برون، مدیرعامل مجموعه Movidius که تحت نظارت شرکت اینتل کار می‌کند، در مورد برتری این تراشه نسبت به مدل‌های قبلی خود گفت: «این تراشه مجهز به موتور محاسبه عصبی (NCE) است که کارایی تراشه‌ها را ۴ برابر افزایش داده است».

این تراشه کوچک مانند یک نیروگاه عمل می‌کند. بنابر نظر برون، کار با این تراشه، برای محققان و توسعه‌دهندگان حوزه هوش مصنوعی بسیار راحت و بی‌دردسر است. وی در ادامه افزود: «NCE، سرعت شبکه‌های عصبی ژرف (DNN) را تسریع می‌کند که باعث می‌شود، کاربران علاقه بیشتری به استفاده از این تراشه پیدا کنند. برای مثال، این تراشه در ردیابی و یا دوربین‌های نظارتی بسیار کارایی دارد. همچنین قدرت این تراشه، از نظر تولید نیرو و یا میزان قدرتی که از وات گرفته می‌شود، بیشتر است و از GPU ها و یا موارد مشابه نیز قوی‌تر عمل می‌کند».

بد نیست بدانید که اینتل تنها شرکتی نیست که از هوش مصنوعی در تراشه‌های خود استفاده می‌کند. مایکروسافت نیز پردازنده‌های مجهز به واحد پردازشی هولوگرافیک (HPU) را اخیراً به بازار عرضه کرده که در جدیدترین هلولنز ها استفاده می‌شود. هواوی نیز اعلام کرده نسل جدید پردازنده تلفن‌های هوشمند این شرکت، مجهز به هوش مصنوعی است.

گوگل و انویدیا نیز تراشه‌های مجهز به هوش مصنوعی خود را ساخته و به بازار عرضه کرده‌اند. شرکت‌ها و استارتاپ های زیادی در چند سال اخیر در حوزه هوش مصنوعی فعالیت کرده‌اند اما اینتل همچنان معتقد است، هیچ‌کدام از آن‌ها توانایی رقابت با این شرکت را ندارند. البته دلگرمی اینتل به شرکت Movidius و تراشه Myriad X است که استانداردی طلایی در صنعت تراشه‌های مجهز به هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

مدیرعامل Movidius در ادامه اعلام کرد: «در چند سال آینده، به NCE های پیشرفته، بسیار بیشتر نیاز است و تیم ما به دنبال قلمرویی جدید در هوش بصری است».

کسی از فردای هوش مصنوعی خبر ندارد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا ربات‌ها می‌توانند با قابلیت پردازش بصری، دنیا را ببینند؟ آیا هوش مصنوعی اینتل تحولی شگرف است؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا