اتومبیل‌های خودران به زودی صاحب آئین نامه می‌شوند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،سازمان حمل‌ونقل آمریکا در تاریخ ۱۲ سپتامبر برابر با ۲۱ شهریور قوانین جدید را رسانه‌ای می‌کند. حدود سه ماه پیش، مسئولان سازمان حمل‌ونقل آمریکا اعلام کردند که قوانین مربوط به اتومبیل‌های خودران را بنا به درخواست شرکت‌های خودروسازی، مجدداً بررسی می‌کنند. با صدور مجوز ساخت این اتومبیل‌ها، شرکت‌های خودروسازی با اطمینان بیشتری می‌توانند برنامه‌های خود را عملی کنند.

حال، کاخ سفید با درخواست بازبینی مجدد این قوانین موافقت کرده و تغییرات لازم صورت گرفته است. به گفته یکی از مقامات شرکت خودروسازی فورد، این تغییرات بسیار لازم است، چراکه شرکت‌های خودروسازی نیازمند قوانین عینی و کارآمدتری هستند. شرکت‌های خودروسازی به دنبال این هستند که یک سری قوانین مربوط به استانداردسازی اتومبیل‌های خودران، همانند قوانینی که در حوزه خودروهای معمولی است، تدوین شود. بسیاری از این شرکت‌ها منتظرند تا ببینند، این قوانین چه تغییراتی کرده است.

از سویی دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه اتومبیل‌های خودران را آماده کرده که اگر این لایحه، قانونی شود، ساخت و تولید اتومبیل‌های بدون سرنشین و بدون فرمان، گسترش پیدا می‌کند. در حال حاضر، شرکت‌های متعددی کار ساخت این‌گونه اتومبیل‌ها را آغاز کرده‌اند. برای مثال، شرکت خودروسازی Waymo، به دنبال این است که با همکاری شرکت‌های دیگر، ایده ساخت اتومبیل‌های خود را عملی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا