هایپرلوپ در راه هند

شهرهای بسیاری در جهان وجود دارند که به علت ترافیک بالا به دنبال راه‌حل مناسب برای کاهش تعداد خودروها هستند و در این میان کالیفرنیا تصمیم به استفاده از پادهای ویژه‌ای گرفته است که در لوله‌هایی خاص با سرعتی نزدیک به سرعت صوت می‌تواند انسان‌ها را جابجا کند. بله کالیفرنیا می‌خواهد میزبان هایپرلوپ مشهور ایلان ماسک باشد ولی به نظر می‌رسد که آن‌ها در این مسیر تنها نیستند زیرا بر اساس شایعات منتشر شده، هندوستان نیز به دنبال استفاده از هایپرلوپ است.

بر اساس این اطلاعات، مسئولان فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ یا HTT (Hyperloop Transportation Technologies) به دنبال بررسی شرایط پیاده‌سازی این شبکه در دو شهر از ایالت آندرا پرادش در جنوب هندوستان هستند. این دو شهر که ویجی وادا (Vijaywada) و آماراواتی (Amaravati) نام دارند، کاندیداهای اصلی میزبانی رویای ایلان ماسک هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا در این شهرها شبکه‌ای به طول 27 مایل (43.2 کیلومتر) به کمک هایپرلوپ پوشش داده شود. به‌این‌ترتیب مسافتی که قرار است تا در شرایط عادی در یک ساعت طی شود را می‌توان تنها در 6 دقیقه پیمود. البته هنوز هیچ زمان‌بندی‌ای برای اجرای این پروژه مشخص نشده است و این شرکت لس‌آنجلسی هنوز برنامه‌ای در این زمینه را منتشر نساخته است.

شایان‌ذکر است که هندوستان تنها کشور دیگری نیست که به سراغ هایپرلوپ رفته است بلکه کشورهایی مانند کره جنوبی، اسلواکی و امارات متحده عربی (ابوظبی) نیز پیش‌ازاین برنامه‌های خود را برای استفاده از هایپرلوپ رسانه‌ای ساخته بودند. با تمامی این تفاسیر، تحقق این موارد به این بستگی دارد که 800 مهندس فعال در پروژه هایپرلوپ بتوانند آن را به‌صورت عملیاتی در آمریکا به اجرا دربیاورند و در زمینه ساخت این طرح تخصص پیدا کنند.

شایان‌ذکر است که هندوستان به علت داشتن ساختارهای جاده‌ای بسیار ضعیف و فرهنگ راننده‌ای ویژه‌ای که شاید هیچ کجای جهان نتوان مشابه آن را پیدا کرد، همواره با مشکل ترافیک دست‌به‌گریبان بوده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که پروژه هایپرلوپ در صورت توفیق در این دو شهر، به سرعت به شهرهای دیگر این کشور نیز انتقال پیدا کند. البته یکی از نگرانی‌های بزرگ در این زمینه، فرهنگ‌سازی است زیرا چندی پیش در افتتاح یکی از لوکس‌ترین قطارهای عمومی در این کشور شاهد تخریب نمایشگرها و صندلی‌های این قطار بودیم و برای استفاده از هایپرلوپ نیز نگرانی‌هایی ازاین‌دست وجود دارند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا