هوایی تازه با اونتادور رودستر اس

وقتی صحبت از خودروهای ویژه در جهان به میان می‌آید، نام‌هایی مانند لامبورگینی همیشه در صدر فهرست هر فردی قرار دارند. این شرکت به‌تازگی مدل جدیدی از سری اونتادور را طراحی و عرضه کرده است که مسلما بسیاری از دوستداران خودرو از دیدن آن هیجان‌زده خواهند شد. این محصول اونتادور رودستر اس نام دارد و یک خودروی 12 سیلندر با گیرباکس تک کلاچ است.

اونتادور اصلی بسیاری را به دوران عدم وجود توربوشارژ و سیستم‌های هیبریدی برای تامین توان خودروها بازمی‌گرداند ولی به نظر می‌رسد که مدل جدید اونتادور رودستر اس نه‌تنها این مشکل را حل کرده است بلکه با کمک سقف قابل جابجایی خود می‌تواند ظاهر اسپرت این خودرو را برای بسیاری از خریداران، دل‌پذیرتر از مدل قبلی کند.

این خودرو به یک موتور بسیار نیرومند مجهز است که توان 740 اسب بخار را در زیر کاپوت این ماشین جا داده است. این خودرو می‌تواند تنها در 3 ثانیه از وضعیت ایستاده به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و علاوه بر آن نیز سرعت نهایی آن 350 کیلومتر در ساعت است.

سقف متحرک این سیستم با سایر مدل‌های موجود در بازار تفاوت دارد و در حقیقت از دو بخش تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها یک پنل سفت و خشک هستند که می‌توان آن‌ها را برداشت. این پنل ها که از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند، تنها 6 کیلوگرم وزن دارند و به همین دلیل نیز تبدیل کردن اونتادور رودستر اس به یک خودروی بدون سقف یا کانورتبل می‌تواند امری آسان باشد. همچنین صندوق این ماشین جایگاهی ویژه برای نگاه داشتن این پنل ها دارد که موجب می‌شود تا بتوان با خیال راحت در شرایط مختلف این پنل را دوباره وصل کرد.

شاسی این خودرو تقریبا مشابه با مدل پیشین آن است و تنها بهینه‌سازی‌هایی که سال گذشته بر روی مدل اصلی اعمال شده بود، بر روی اونتادور رودستر اس نیز قابل دسترسی هستند. طراحی قسمت پشتی این دستگاه موجب شده است که بهینگی آیرودینامیک آن به میزان 50 درصد بهبود یابد و همچنین نیروی جاذبه رو به پایین در این خودرو به میزان 130 درصد افزایش یافته است تا در سرعت بالا بتوان به‌صورت پایدارتری با این غول رانندگی کرد.

البته چیزی که مسلم است، قیمت بالای این مدل خواهد بود. اونتادور رودستر اس با قیمت 460 هزار و 250 دلار به بازار عرضه خواهد شد و کاربران می‌توانند آن را در ماه فوریه سال 2018 میلادی خریداری کنند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا