نمايش فیلم «پیش از سیل» به تهیه‌کنندگی «لئوناردو‌ دی‌کاپریو»

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط‌عمومی جشنواره فیلم سبز، این جشنواره از ساعت 16 در گالري مؤسسه فرهنگي صبا و بعد از آن در سينما فلسطين با نمایش فیلم‌های بخش مسابقه در دو سالن اصلی آغاز می‌شود.

در اولین روز این جشنواره ساعت 18 فیلم سینمایی «پیش از سیل» به تهیه‌کنندگی لئوناردو‌دی‌کاپریو در سالن شماره یک سینما فلسطین با حضور ميهمانان ويژه، هنرمندان و مسئولين به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم سبز ایران، مهم‌ترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط‌زیستی کشور است که در سال ۱۳۷۷ پایه‌گذاری شد و تاکنون پنج دوره از آن برگزار شده است.

جشنواره فیلم سبز ایران، گسترده‌ترین جشنواره کشور به لحاظ ابعاد جغرافیایی است که همزمان در بیش از 40 شهر کشور برگزار می‌شود و صدها هزار مخاطب دارد.

مهم‌ترین اهداف این جشنواره، ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت‌های هنری و فرهنگی ارزشمند و با کیفیت و مؤثر در جهت استقرار این فرهنگ است.

این جشنواره از دوره پنجم به شبکه جهانی جشنواره‌های سبز بین‌المللی پیوسته و اعتبار بین‌المللی قابل توجهی پیدا کرده است.

در حاشیه جشنواره فیلم سبز، کارگاه‌های علمی- آموزشی نیز در کل کشور برگزار می‌شود. این جشنواره همچنین مرجع کمپین‌های محیط‌زیستی و بهترین بستر برای گردهمایی فعالیت‌های فرهنگی– هنری و جلب مشارکت‌های مردمی است.

از جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران به عنوان بهترین مصداق دیپلماسی سبز یاد می‌شود.

دوره ششم این جشنواره بین‌المللی با محوریت موضوع «اقتصاد سبز» و با تمرکز بر «گردشگری پایدار»، «شهر و حمل‌ونقل پایدار» و «انرژی‌های پاک» از روز شنبه 18 شهریورماه آغاز می‌شود.

بخش‌های مختلف جشنواره در دوره ششم عبارتند از:

*بخش رقابت بین‌الملل سینمایی در رشته‌های :

– فیلم داستانی بلند و کوتاه

– فیلم مستند بلند و کوتاه

– سینمای تجربی

– پویانمایی (انیمیشن)

* بخش رقابت بین‌المللی هنرهای تجسمی در رشته‌های :

– گرافیک

– تصویرسازی

– کاریکاتور

– عکاسی

– هنرهای مفهومی و ویدئو آرت

– برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده هنرهای تجسمی

– جمع آوری و نمایش آثار بین المللی مربوط به مبحث “دیزاین سبز” برای اولین بار در ایران

* بخش جنبی شامل جوایزی با تشخیص هیأت داوران در حوزه‌های بهترین اثر تلویزیونی، بهترین نماآهنگ و بهترین اثر آموزشی در سطح ملی

* بخش علمی – فرهنگی شامل :

– تقدیر از کنشگران اقتصاد سبز، بخصوص دست‌اندرکاران برجسته حوزه‌های گردشگری پایدار، انرژی‌های پاک، و معماری و شهرسازی دوست‌دار محیط زیست

– برگزاری کارگاه‌ها و جلسات علمی – آموزشی با موضوعات مهم محیط زیستی

 

ششمین دوره جشنواره بين‌المللي فیلم سبز ايران بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي برای حفظ محيط زيست به دبیری فرهاد توحیدی از ١٨ تا ٢٤ شهریورماه در تهران در سینما فلسطین و گالری فرهنگي- هنري صبا و همزمان در سراسر ايران در مراکز  استان‌ها و تعدادی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

گزارش: غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا