با مرورگر کروم؛ بدون اینترنت چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

به گزارش سیناپرس به نقل ازیک پزشک،  این مرورگر وب چند ویژگی دارد که در مواقع قطع بودن اینترنت و آفلاین می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. البته: باید از قبل این ویژگی‌ها را فعال کرده باشید و یک سری کارهای مقدماتی برای استفاده از کروم در حالت آفلاین ترتیب دهید.

دسترسی به ایمیل‌ها

اگر از سرویس جی‌میل استفاده می‌کنید؛ امکان دسترسی به ایمیل‌ها روی مرورگر کروم هنگام قطعی اینترنت وجود دارد. این ویژگی برای افرادی که ایمیل‌های نخوانده زیادی دارند اما وقت کمی هم برای مدیریت ایمیل‌هایشان دارند؛ بسیار مناسب است.

کافی است برای استفاده از این ویژگی کروم؛ افزونه Gmail Offline را نصب کنید. این افزونه آخرین ایمیل‌های دریافتی را روی سیستم شما ذخیره می‌کند. شما می‌توانید ایمیل‌ها را باز کنید و بخوانید و حتا جواب بدهید یا ایمیل‌های جدیدی ارسال کنید. کروم تمامی ایمیل‌های جدید و پاسخ داده شما را نگه‌داری می‌کند و در اولین اتصال به اینترنت به صورت خودکار ارسال خواهد کرد. فقط در حالت آفلاین نمی‌توانید ایمیل‌های جدید دریافت شده پس از قطعی اینترنت را ببینید.

ابتدا افزونه گفته شده را نصب کنید. پس از نصب؛ آیکون جی‌میل آبی رنگ به اپلیکیشن‌های کروم افزوده می‌شود. این اپلیکیشن را باز کنید و گزینه فعال شدن حالت آفلاین جی‌میل را تیک بزنید. در خود برنامه می‌توانید روی علامت چرخ‌دهنده در انتهای سمت راست نوار ابزار برنامه کلیک کنید تا به کروم بگوییم ایمیل‌های یک هفته اخیر، دو هفته اخیر یا یک ماهه اخیر را روی سیستم شما ذخیره و در حالت آفلاین نمایش دهد.

دسترسی به گوگل درایو و اسناد

گوگل درایو و سه برنامه دیگر مجموعه آفیس گوگل به نام‌های Docs ،Sheets و Slides نیز می‌توانند در حالت آفلاین کروم کار کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها باز هم باید در هنگامی که به اینترنت متصل هستید؛ تنظیماتی را انجام دهید. از رابط اصلی گوگل درایو روی علامت چرخ‌دنده انتهای نوار آدرس کلیک کنید. بعد گزینه Settings را انتخاب و تیک فعال شدن ویژگی offline را بزنید. احتمالا نیاز است روی کروم شما افزونه آفلاین Docs و بقیه برنامه‌ها نیز نصب شود.

با این ویژگی‌ می‌توانید بدون نیاز به اینترنت؛ اسناد خود در گوگل درایو را باز؛ ویرایش و ذخیره کنید. تمامی فعالیت‌های شما به طور موقت روی حافظه محلی سیستم ذخیره شده و پس از اتصال به اینترنت روی فایل‌های اصلی اعمال خواهد شد. قاعدتا در گوگل درایو آفلاین نمی‌توانید فایل‌های بزرگ ویدیویی یا موسیقی را اجرا کنید.

سرگرم باشید

فعلا در حالت آفلاین نمی‌توانید فیلم و موسیقی از روی سرویس‌های محبوب اینترنتی اجرا کنید چون آن‌ها از مود آفلاین پشتیبانی نمی‌کنند. ولی در عوض می‌توانید فایل‌های قبلا دانلود شده توسط کروم را دوباره اجرا کرده و مشاهده کنید. کروم به شما اجازه می‌دهد در حالت آفلاین فایل‌های با فرمت‌هایی مانند MP3 و MP4 را اجرا کنید. کافی است این فایل‌ها را در مرورگر کروم باز کنید یا با ماوس و انگشت دست از روی سیستم به درون کروم بکشید و رها کنید.

توجه کنید که هر فایلی که قبلا روی کروم اجرا شده و دانلود هم شده را می‌توانید در حالت آفلاین دوباره اجرا کنید. برخی از فایل‌ها هنگامی که اینترنت هست روی کروم باز و اجرا می‌شوند ولی دانلود نمی‌شوند که طبیعتا دسترسی به آنها در حالت آفلاین مقدور نیست.

 

برنامه‌تان را چک کنید

علاوه بر جی‌میل و درایو؛ در واقع بسیاری از اپ‌های دیگر Google Calendar نیز در حالت آفلاین کار می‌کنند. وقتی به اینترنت دسترسی ندارید؛ نمی‌توانید یک رویداد جدید را به تقویم گوگل اضافه کنید اما می‌توانید برنامه‌های قبلی خود را مرور کرده و به نامه‌ها پاسخ دهید. همچنین؛ می‌توانید در حالت آفلاین برنامه‌های قبلی را ویرایش کرده و نکات جدیدی به آن‌ها اضافه کرد.

همانند دیگر برنامه‌ها؛ برای استفاده از تقویم در حالت آفلاین لازم است که برنامه را باز کنید و از منوی چرخ‌دهنده انتهای نوار آدرس قابلیت Offline را تیک بزنید.

 

مطالعه کنید

گاهی اوقات نبود اینترنت فرصت‌های جدیدی در اختیار شما می‌گذارد. مثلا می‌توانید مطالب و مقالاتی که در گذشته خواستید مطالعه کنید و فرصت نکردید را باز کرده و روی کروم بخوانید. نسخه رایگان اپلیکیشن Pocket می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. صفحات وب و مقالاتی که می‌خواهید در آینده بخوانید را روی کروم باز کنید تا Pocket به شما اجازه ذخیره آن‌ها را بدهد.

ویژگی مهم Pocket این است که می‌توانید بدون نیاز به اینترنت؛ صفحات وب و مقالات ذخیره شده روی آن را باز کنید و بخوانید.

 

بازی کنید

آخرین کاری که می‌شود با کروم بدون اینترنت انجام دهید؛ بازی است. Web Store کروم مملو از بازی‌های آنلاینی است که می‌توان در حالت آفلاین نیز بازی کرد و لذت برد. وارد وب‌استور کروم شوید و بعد بخش Game را انتخاب و از منوی سمت چپ تیک Runs Offline را بزنید تا بازی‌های قابل اجرا در حالت آفلاین را مشاهده کنید.

در وب‌استور کروم می‌توانید ابزارها، اپ‌ها و چیزهای بیشتری برای وقت‌های آفلاین خود پیدا کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا