خوره‌های بازی رایانه‌ای در برج میلاد

لیگ بازی های رایانه ای ایران، بزرگ ترین مسابقات بازی های رایانه ای در کشور به حساب می آید و می توان منتظر حضور حرفه ای ترین بازیکنان ایرانی در آن بود. نفرات برتر این مسابقات نیز براساس سهمیه بندی سالانه جام جهانی ورزش های الکترونیکی، به پاریس فرستاده می شوند تا با همتایان خارجی خود رقابت کنند. در این رویداد عظیم ورزش های الکترونیک جهان که به میزبانی شهر پاریس و با حضور بیش از 50 کشور از سراسر جهان برگزار می شود نفرات برگزیده و منتخبین ورزش های الکترونیک از کشورهای مختلف در سراسر دنیا با یکدیگر به رقابت می پردازند تا خالق بزرگترین و حساس ترین رقابت های بازی های رایانه ای در جهان باشند.

شرکت مکعب بعنوان نماینده جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای ESWC در ایران از سال 2015 میلادی «لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران» را با حمایت و همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و با هدف ایجاد رقابت‌هایی فراگیرتر ایجاد نمود که نخستین دوره لیگ در سال 2015 در طول یک بازه زمانی 7 ماهه برگزار شد. بازیکنان منتخب این لیگ نیز به‌عنوان تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی ESWC فرانسه اعزام شدند.

اولین و دومین دوره‌های لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال‌های 94 و 95 و اعزام کاروان بازی‌های رایانه‌ای ایران به جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای فرانسه در هر دو سال با کسب عنوان چهارمی کشورمان در این رقابت‌ها همراه شد.

از جمله اهداف سومین دوره برگزاری می‌توان به؛ فراگیرتر شدن مرحله انتخابی جام جهانی در کشور ایران، حضور تمامی استان‌های کشور در این دوره از لیگ ایران،  بالاتر رفتن سطح کیفی مرحله انتخابی ایران جهت حضور قوی‌تر در جام جهانی 2017،  حضور بازیکنان ایران در جام جهانی 2017 در کشور فرانسه تحت عنوان این لیگ و  معرفی این لیگ در بالاترین سطح از بازی‌های رایانه‌ای ایران در بین میلیون‌ها بازی باز ایرانی اشاره کرد.

نتایج مسابقات سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران به صورت آنلاین بر روی سایت این رقابت‌ها به نشانی cgame.ir و همچنین زمان‌بندی و نتایج مسابقات رشته‌های Clash Royale ، FIFA، PES و Counter Strike Global Offensive به صورت آنلاین به نشانی https://goo.gl/A4iihE قابل مشاهده است.

مسابقات جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس امسال دوم تا چهارم نوامبر (آبان) در قالب هفته بازی پاریس  برگزار می‌شود. تاکنون برگزاری بازی Clash Royale در این رقابت‌ها قطعی شده و نام ایران به عنوان اولین کشور شرکت کننده در این رقابت‌ها برای این رشته به ثبت رسیده است.

 

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا