معرفی مدل بازطراحی شده نیسان لیف

وب سایت رسمی نیسان لیف 2018 (Nissan LEAF) توسط این خودروساز ژاپنی راه اندازی شد تا هزاران نفر بتوانند به صورت زنده، در جریان جزئیات جادویی مدل جدید این خودرو قرار بگیرند.

نسل نخست نیسان لیف از جذابیت کافی برای جذب مصرف کنندگان اصلی برخوردار نبود؛ اما جزئیات ارائه شده در وب سایت این خودرو نشان می دهد که طراحان نیسان تا چه میزان تلاش کرده اند تا تغییرات اساسی در مدل جدید این خودرو ایجاد کنند.

طراحی بیرونی خودرو

نسل نخست نیسان لیف بدلیل داشتن چراغ های برجسته جلو خودرو، طراحی بامزه و جالبی داشت که البته برای برخی مشتریان چندان مورد پسند نبود و ترجیح می دادند که خودروی برقی با ظاهر مناسب تری را انتخاب کنند.

(نیسان لیف مدل 2014)

به همین دلیل، طراحی بیرونی لیف 2018 از جمله چراغ های جلو دستخوش تغییر شده است؛ با تغییر در شکل چراغ ها و بازطراحی قسمت جلو، حالت تهاجمی تری به خودرو بخشیده شده است.

(نیسان لیف مدل 2018)

باطری قدرتمندتر

بجز بهره مندی از موتور برقی قدرتمند 147 اسب بخار، باطری 40 کیلووات ساعت در مدل لیف 2018 پس از 40 دقیقه شارژ می تواند 400 کیلومتر را طی کند؛ این میزان تقریبا سه برابر مدل اولیه لیف است که پس از هر بار شارژ می توانست 136 کیلومتر را طی کند.

از این حیث، مدل جدید لیف در بالاترین رده این کلاس قرار می گیرد و در رتبه های بعدی، شورلت بولت و تسلا مدل 3 به ترتیب با 383 و 354 کیلومتر قرار دارند.

ویژگی های رانندگی خودکار

فناوری ProPILOT نیسان از جمله فناوری های رانندگی خودکار (autonomous driving) محسوب می شود که در رقابت تنگاتنگ با فناوری Autopilot تسلا در خودروی Teasla Model 3 قرار دارد. این فناوری امکان تنظیم سرعت کروز کنترل و تطبیق با شرایط ترافیک را برای راننده فراهم می کند.   

برای زمانی که ProPILOT فعال نمی شود، نیسان اقدام به طراحی سیستم جدید e-Pedal برای واقعیت بخشیدن به ایده رانندگی با یک پدال کرده است. در شرایط پدال الکترونیکی، راننده می تواند از پدال گاز برای شتاب دادن به خودرو مانند پدال گاز معمولی استفاده کند، اما در عین حال می تواند عملکرد معکوسی داشته باشد و در نقش ترمز، برای کاهش سرعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.  

تکامل فناوری رانندگی خودکار با ProPILOT در کنار استفاده از فناوری e-Pedal، برتری نیسان لیف را در بین خودروهای برقی موجود حفظ می کند.

نیسان لیف 2018 با همه این تغییرات قابل توجه و بهره مندی از رانندگی خودران که رانندگی ایمن تر و راحت تر ی را برای رانندگان به همراه دارد، با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار به بازار عرضه می شود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cleantechnica

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا