تلاش اف.بی.آی برای اجیر کردن موسس تلگرام

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایرنا، دوروف گفت که ماموران اطلاعاتی آمریکا در ماههای اخیر با همکاران وی در شبکه تلگرام تماس گرفته و پیشنهاد همکاری داده اند.
روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز چهارشنبه به نقل از مصاحبه دوروف نوشت که اف.بی.آی با وی تماس گرفته و برای همکاری تحت فشار قرار گرفته است.
موسس شبکه اجتماعی تلگرام و وکنتاکته در مورد پیشنهاد برای همکاری خاطرنشان کرد که سال 2016 برای شرکت در کنفرانس گوگل به آمریکا سفر کرد که ماموران اف.بی.آی با کارشناس امور اطلاعاتی شبکه اجتماعی تلگرام که همراه وی بود، تماس گرفتند.
دوروف گفت: ماموران اطلاعاتی آمریکا به این کارشناس پیشنهاد کردند در ازای دریافت 10 هزار دلار کانالی ایجاد کند که بدون اطلاع موسس تلگرام، اطلاعات لازم در اختیار طرف آمریکایی قرار گیرد.
وی افزود: این کارشناس و طراح امور اطلاعاتی به پیشنهاد اف.بی.آی پاسخ نداد و موضوع را گزارش کرد.
روزنامه کامرسانت در ادامه مطلب خود نوشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا از سال 2014 به شبکه تلگرام و جلب همکاری دوروف توجه کردند.
دوروف خاطرنشان کرد که ماموران آمریکا هنگام ورود به این کشور با من تماس گرفتند و در مورد امکان همکاری پرسش کردند، اما نمی خواستم به عاملی آمریکایی تبدیل شوم و پیشنهاد را نادیده گرفتم. 
پاول دوروف شهروند روسیه که خارج از این کشور اقامت دارد، سال 2013 شبکه اجتماعی تلگرام را طراحی و راه اندازی کرد و برپایه گزارش ها در زمان کنونی نیز شمار کاربران آن به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است.
براساس گزارش های انتشار یافته، تلگرام ارتباط فیزیکی و حقوقی با روسیه ندارد و مقر آن در برلین آلمان است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا