بومی‌سازی قطعات الکترونیک صنعت برق و پتروشیمی

 مسعود حاجی حسن خوانساری، مدیرعامل شرکت تولیدکننده صنایع الکترونیکی در رابطه با مشخصات فنی طرح لیمیت سوئیچ و میکرو سوئیچ و کلید فشاری و فلوتر گفت: این طرح تحت استاندارد EN 60947-5-1 دارای یک کنتاکت باز و یک کنتاکت بسته 1NO 1NC، ولتاژهای 250/380 V AC فرکانس 50/60Hz، ولتاژهای 250 V AC ظرفیت کنتاکت 15A و درجه حفاظت IP 65 است.

وی ادامه داد: خازن‌های اصلاح ضریب توان، قابلیت تخلیه خازن توسط مقاومت‌های داخلی، قابلیت کار در دمای 25- تا 55 ، رگلاتورهای هوشمند جهت استفاده در بانک‌های خازنی، قابلیت ترکیب منتخبی از خازن‌ها جهت اصلاح ضریب توان، قابلیت تنظیم زمان ورود و خروج خازن مدار و تایمر از ویژگی‌های این محصول است.

وی تصریح کرد: دیگر قطعه تولیدی شرکت کلیدهای محافظ جان است که حفاظت جان در برابر برق گرفتگی (نشت جریان) و شوک الکتریکی، حفاظت از مدار در برابر اتصال کوتاه و اضافه ولتاژ از ویژگی‌های آن است که قابل استفاده در مدارهای تک فاز بوده و همچنین قابلیت نصب روی ریل 35mm را دارد.

مدیرعامل این شرکت اتولیدکننده صنایع الکترونیکی در رابطه با بازار مصرف این محصولات گفت: مصرف‌کنندگان انواع محصولات شرکت طی سه سال گذشته، شرکت‌های توزیع برق، تابلوسازان برق صنعتی و اتوماسیون و تمام ساختمان‌های مسکونی (انبوه‌سازان) بودند.

حاجی حسنی با بیان این مطلب که تسهیلاتی که از صحا دریافت کردیم صرف سرمایه در گردش شرکت شده است، عنوان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر روی بخش الکترونیک تمرکز کردیم، به این معنا که چون تمامی محصولات این بخش وارداتی بود، تصمیم گرفتیم تولید این قطعات الکترونیک در داخل شرکت انجام گیرد. 

بر اساس اعلام صحا، وی خاطرنشان کرد: فروش محصولات به اکثر شرکت‌های توزیع نیروی برق، شرکت‌های اقماری وزارت نفت شامل پالایشگاه‌ها، مناطق نفت‌خیز، فلات قاره، تابلوسازها و بازار عمومی کشور جزء سوابق اجرایی این شرکت بوده و همچنین در حال حاضر این شرکت مشغول به تولید انواع کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای اتوماتیک، کنتاکتور، رله‌های حرارتی، کلیدهای محافظ جان، کلید فیوز و … است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا