لنزهایی که با کسوف ذوب شدند!

به گزارش سیناپرس به نقل از ای تی ایران، با اینکه ترامپ به این هشدارها گوش نداد، اما بسیاری افراد این توصیه‌ها را جدی گرفتند.
برخی از علاقه‌مندان به عکاسی هم مطلع بودند که کسوف حتی قادر است به دوربین‌های گران قیمت هم آسیب برساند. البته گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ظاهرا برخی از افراد کاملا از این قضیه بی‌خبر بوده‌اند چرا که شرکت Laserentals که در زمینه اجاره دوربین و لنزهای حرفه‌ای عکاسی فعالیت می‌کند اعلام کرده که برخی از دوربین‌های گران‌ قیمت این شرکت با آسیب جدی در اثر مواجهه با اشعه خورشید مواجه شده‌اند و برای اثبات ادعای خود تصاویری از آن را هم منتشر کرده است. باز هم هشدار می‌دهیم: مراقب لنز عزیزتان باشید!

تصاویر منتشر شده ابتدا یک لنز پاناسونیک 20 میلیمتری را نشان می‌دهد که در حین عکسبرداری از پدیده خورشید گرفتگی دریچه دیافراگم آن تقریبا توسط اشعه خورشید ذوب شده است. تصاویر بعدی هم شامل لنز شرکت کانن مدل 7D Mark IIمی‌شود که شاتر و سنسورهای آن توسط نور خورشید ذوب شده‌اند. این گالری عکس‌های ترسناک در پایان شامل تصاویری از آینه ذوب شده لنز دوربین D500 و آسیب‌های جدی وارد شده به دریچه دیافراگم لنز 11هزار دلاری IS II شرکت Nikonمی‌شود.

 

 

با اینکه اکثر لنزهای اجاره داده شده بدون صدمه به شرکت بازگشت داده شدند، اما به‌نظر می‌رسد اجاره کنندگان این لنزها نیز خیلی به توصیه‌های شرکت اعتنایی نکرده‌اند. Laserentals به‌طور مکرر به مشتریان خود توصیه کرده بود که قبل از عکسبرداری از پدید خورشید گرفتگی ابتدا حتما فیلتر محافظت از اشعه خورشید را بر روی لنزهای دوربین خود نصب کنند.

وبسایت Laserentals درباره لنزهای خسارت دیده نوشت: "این تصاویر تنها بخش کوچکی از لنزهای آسیب دیده شرکت در اثر خورشید گرفتگی را نشان می‌دهند. امیدواریم این خسارات هشدار جدی برای افراد علاقه‌مند به عکسبرداری از پدیده خورشید گرفتگی در سال 2024 باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا