بهای سنگین داشتن بینی عروسکی!

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین، دکتر بابک ساعدی، متخصص راینولوژی با بیان مطالب فوق افزود: 50 درصد مقاومت راه هوایی از بینی و در واقع نیمی از عمل تنفس از طریق این عضو صورت می‌پذیرد. کوچک شدن اندازه بینی مشکلات زیادی برای فرد به همراه دارد.

همچنین با افزایش سن، قابلیت الاستیسیته پوست کاهش پیدا می‌کند و نوک بینی و عضلات قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند، در نتیجه زمانی که مسن می‌شویم تغییرات در بینی مان ایجاد شده و اگر در جوانی جراحی بینی عروسکی کرده باشیم برایمان دردسرساز می‌شود.

این متخصص ادامه داد: نتیجه جراحی بینی‌های عروسکی در آینده، یک نمای فوق‌العاده زشت و نازیبا برای فرد بوده که به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

در صورتی که فرد بخواهد بینی عروسکی خود را که دچار آسیب شده دوباره عمل کند، نمی‌توانیم برای عمل مجدد او از بینی خود فرد و نسوج او استفاده کنیم و مجبور خواهیم بود از غضروف گوش، غلاف عضله گیجگاهی یا از دنده فرد استفاده کنیم.

این فلوشیپ جراحی در ارتباط با بزرگ کردن بیش از اندازه لب از طریق تزریق ژل گفت: تزریق بیش از اندازه ژل در لب علاوه بر نمای غیرعادی که ایجاد می‌کند گاهی از موارد نیز ممکن است کارکرد طبیعی عضلات لب را دچار اختلال کند همچنین این مساله می‌تواند سبب عفونت لب شود.

دکتر ساعدی تاکید کرد: البته در موارد نادرتر اگر تزریق ژل در لب با تکنیک درست صورت نگیرد باعث بسته شدن عروق لب و سیاه شدن بخشی از لب و از دست دادن این عضو از بدن می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد برجسته کردن گونه نیز افزود: تزریق پروتز غیرمعمول که با صورت فرد تناسب نداشته باشد مشکل‌آفرین است که یکی از آنها جابه‌جایی پروتز است، زیرا اگر جسم خارجی را با فشار وارد صورت کنیم سبب جابه‌جایی آن می‌شود. اگر پروتز خیلی بزرگ برای گونه استفاده شود نیز علاوه بر نمای غیرعادی سبب ایجاد فضا زیر پروتز و تجمع مایع می‌شود و فرد را مستعد عفونت و آبسه می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا