دانشگاه شیراز، میزبان کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران

 محمدحسین شیخی، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز روز دوشنبه، 13 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران با حضور حدود 300 نفر از اساتید، ‌دانشجویان،‌ پژوهشگران و فعالان عرصه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

‌دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران افزود: این کنفرانس با هدف هم‌افزایی دانش پژوهشگران و صنعتگران حوزه امنیت اطلاعات و رمزشناسی و نیز انتشار یافته‌های نو و بدیع در این زمینه برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: آشنایی و ارتباط استادان، پژوهشگران، صنعتگران، مدیران و تمام علاقه‌مندان این حوزه، بررسی چالش‌های علمی و اجرایی در فرآیند کاربری این فن در فضای مجازی و تاکید بر امن‌سازی فضای تبادل اطلاعات در کشور از دیگر اهداف کنفرانس است.

‌دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران خاطرنشان کرد: مبانی رمزشناسی، پیاده‌سازی الگوریتم‌های رمزنگاری و حملات مرتبط، امنیت شبکه، پروتکل‌های امنیتی، امنیت رایانش، مهندسی امنیت و امنیت خدمات الکترونیکی، نهان‌سازی اطلاعات و جرم‌یابی در فضای مجازی محورهای این کنفرانس است.

وی افزود: با توجه به افزایش شدید تهدیدات و مخاطرات سایبری برای واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر، در این کنفرانس، محور علمی – ترویجی امنیت سامانه‌های کنترل صنعتی به محورهای کنفرانس افزوده شده است تا فضای تعامل بیشتری برای ارتباط پژوهشگران و صنعتگران کشور در این حوزه ایجاد شود.

به گفته‌ شیخی،‌ از 104 مقاله دریافت شده و پس از داوری توسط اساتید،‌ 37 درصد مقالات برای شرکت در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران پذیرفته شده که شامل 22 پوستر و 17 مقاله شفاهی است.

شیخی با یادآوری اینکه این کنفرانس علمی دو روزه است، از برگزاری 5 کارگاه تخصصی خبر داد و گفت: امنیت در شبکه‌های مخابراتی موبایل، امنیت اطلاعات در سامانه‌های کنترل صنعتی چالش‌ها و راهکارها، بررسی چالش‌های موجود در تحلیل بدافزارهای صنعتی و معرفی ابزارهای مناسب جهت تحلیل رفتاری آنها، دستورالعمل‌های مرتبط با امنیت داده و ارتباطات صنعت برق بر اساس استانداردهای بین‌المللی و چالش‌ها، رهیافت‌ها و روندهای امن‌سازی و ارزیابی امنیتی سامانه‌های سایبری-فیزیکی و کنترل صنعتی عناوین کارگاه‌های تخصصی است.

دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران گفت: مراسم افتتاحیه کنفرانس با حضور دکتر محمدرضا عارف، رئیس انجمن رمز ایران صبح چهارشنبه 15 شهریور در تالار دانشکده مهندسی شیمی،‌ نفت و گاز دانشگاه شیراز واقع در خیابان ملاصدرا برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا