غرشی ترسناک از راکت براباس

مهندسان و طراحان خوش ذوق براباس که حتی از AMG نیز برای مرسدس بنز با اهمیت تر محسوب می شود در تازه ترین پروژه خود از Rocket 900 Cabrio رونمایی کرده اند، خودرویی استثنایی که به حق از عنوان راکت در نام به درستی استفاده شده است. دلیلش هم مثل روز روشن است، این خودرو سریعترین کروک (سقف تاشو) چهار سرنشینه در دنیاست که 350 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد.

برای تماشای این خودرو و آگاهی هرچه بیشتر از ویژگیهای آن تنها فاکتور زمان در برابر علاقمندان قرار دارد زیرا آنها باید تا هفته آینده و آغاز به کار نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان منتظر بمانند.

این خودرو را می توان شاهکاری در صنعت خودروسازی به شمار آورد که 888 اسب بخار قدرت داشته و با قیمت چشمگیر 400 هزار دلار در زمره خودروهای گرانقیمت جهان قرار می گیرد.

براباس پیشتر از مدلهایی نظیر 6.0 Biturbo Cabrio و Rocket 900 رونمایی کرده بود اما حالا با پرده برداری غیررسمی از راکت جدید خود آن هم در آستانه بازگشایی نمایشگاه فرانکفورت به دنیا نشان داده که خط و نشان پررنگی برای رقبا کشیده است.

در این خودرو کربن حرف اول و آخر را می زند. در واقع مهندسان براباس از این ماده سیاه و البته تأثیرگذار و مهم برای تولید ساختار بدنه این خودرو آن هم در آیرودینامیک ترین شکل ممکن بهره گرفته اند. در دل این خودرو موتور 6.3 لیتری 12 سیلندی قرار گرفته که به لطف تیون کاران حرفه ای براباس، قدرت موتوری آن از 621 اسب بخار استاندارد مرسدس بنز به 888 اسب بخار افزایش یافته است.

مهندسان براباس ابتکار خیره کننده ای در قسمت اگزوز به کار گرفته و آن را به گونه ای تیون کرده اند که راننده تنها با فشرده یک دکمه کوچک بر روی فرمان می تواند صدای اگزوز را از سطح استاندارد درون شهری به غرشی عجیب تبدیل کند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا