IFA و آینده درخشان فناوری

نمایشگاه IFA یا Internationale Funkausstellung Berlin یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری جهان است و نسخه سال 2017 این رخداد بزرگ توانسته است تا موارد خارق‌العاده‌ای را از دنیای فناوری شاهد باشیم که در ادامه به بررسی عملکرد تک‌تک نام‌های بزرگ فناوری در این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

ایسر: لپ‌تاپ‌های این شرکت یعنی سوییفت 5، اسپین 5 و سوییچ 7 توانستند تا توجه بسیاری از کاربران را به خود جذب کنند. بااین‌حال بزرگ‌ترین برگ برنده ایسر در IFA امسال را می‌توان دسکتاپ گیمینگ Predator Orion 9000 دانست.

ایسوس: این شرکت بر روی محصول واقعیت مجازی خود یعنی هدست ویندوزی واقعیت ترکیبی تمرکز داشت تا در کنار لپ‌تاپ زنبوک فلیپ 14 به‌خوبی طرفداران ایسوس را راضی نگاه‌دارند.

پاناسونیک: ظاهرا بلندگوهای هوشمند به‌اندازه‌ای محبوب شده‌اند که همه شرکت‌ها به دنبال آن‌ها رفته‌اند. پاناسونیک نیز به‌تازگی در نمایشگاه IFA از بلندگوی هوشمند SC-GA10 رونمایی کرد تا از سایر رقبا عقب نماند.

سامسونگ: تمرکز اصلی سامسونگ در این نمایشگاه بر روی ساعت‌های هوشمند سری گیر بود. این شرکت توانست تا محصولاتی مانند گیر اسپرت، گیر فیت 2 پرو و همچنین هدفون‌های بی‌سیم Icon X 2018 را به کاربران خود عرضه کند و با توجه به رونمایی از گلکسی نوت 8 مدتی پیش‌ازاین نمایشگاه، این شرکت توانست تا به‌خوبی مسیر خود را در IFA پیدا کرده و از این نمایشگاه بهترین استفاده را ببرد.

سونی: سونی یکی از موفق‌ترین شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بود. این شرکت توانست تا از محصولاتی ویژه مانند اکسپریا XZ1 و نسخه فشرده‌ای از همین مدل در رده تلفن همراه هوشمند، بلندگوی هوشمند و ویژه LF-S50G، و هدفون‌ها یا ایربادهای WF-1000X رونمایی کرده و کاربران خود را در رده‌های مختلف راضی نگاه دارد.

فیت‌بیت: این شرکت توانست تا با معرفی مچ‌بند و ساعت هوشمند Ionic نشان بدهد که مسیر خود را با قدرت ادامه می‌دهد. بااین‌وجود این محصول را نمی‌توان برای بهبود شرایط فعلی این شرکت کافی دانست. به‌خصوص که قیمت‌گذاری این محصولات نیز آن‌ها را در رده بسیار ارزان قرار نداده است.

ال‌جی: شاید بتوان عملکرد ال‌جی در IFA را تنها در یک کلمه خلاصه کرد: V30، این تلفن همراه به‌خوبی توانست تا توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کند و بدون شک شاهد درخشش آن در بازار مصرف نیز خواهیم بود.

لنوو: لنوو مهم‌ترین فعالیت‌های خود در این زمینه را به سیستم واقعیت مجازی لنوو اکسپلورر و لپ‌تاپ هیبریدی یوگا 920 اختصاص داده بود که هردوی این محصولات مخاطبان بسیاری را به خود جذب کردند.

موتورولا: بزرگ‌ترین پروژه موتورولا در این نمایشگاه را می‌توان تلفن همراه موتو 4X دانست که این شرکت حساب ویژه‌ای برای بهبود کسب‌وکار خود بر اساس آن بازکرده است.

هواوی: تمرکز هواوی در IFA بر روی مواردی مانند هواوی میت 10 و ساعت هوشمند هواوی بود که با توجه به جدید نبودن رونمایی از این محصولات، بسیاری از کاربران به دنبال هیجانی بیشتر بوده و از عملکرد این شرکت در این نمایشگاه به‌اندازه کافی راضی نبودند.

فیلیپس: این شرکت با معرفی نخستین تلویزیون Quantum Dot با نام سری 8602 توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. این تلویزیون‌ها قرار است تا در رده ابعادی 55 تا 65 اینچ به بازار عرضه شوند. دیگر محصول ویژه این شرکت، سیستم نورپردازی ویژه آن بود که از یک سری لامپ با قابلیت تغییر نور تشکیل شده بود.

دل: تمرکز دل بر روی محصولات سری ایلین ویر بود و این لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌خوبی با نمایشگرهای 4K توانستند تا غرفه این شرکت در این نمایشگاه فعال نگاه‌دارند.

ای‌ام‌دی: این شرکت نیز حضوری منفعل در این نمایشگاه داشت و محصول ویژه‌ای را برای کاربران خود رونمایی نکرد.

گارمین: گارمین نمایشگاه ویژه و بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و از تجهیزات ردیاب سلامت و سیستم‌های پرداخت آنلاین ویژه‌ای مانند  Vivoactive 3 و Vivosport و Vivomove HR را معرفی کرد که در آینده درباره آن بیشتر خواهیم شنید.

اچ تی سی:  می‌توان گفت که این شرکت یکی از ناامیدکننده‌ترین شرایط ممکن را پشت سر می‌گذارد و در این نمایشگاه نیز تمرکز اصلی اچ تی سی بر روی عینک‌های واقعیت مجازی مستقل بود که با همکاری شرکت‌هایی مانند گوگل انجام شده بود.

نوکیا:  نوکیا در IFA فعالیت چندان ویژه‌ای نداشت و مهم‌ترین اقدام این شرکت، ارائه نوکیا 8 برای آزمایش توسط کاربران بود.

اینتل: تمرکز اصلی اینتل در این نمایشگاه بر روی سری تراشه‌های کبی لیک بود که بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده از این تراشه‌ها در لپ‌تاپ‌های خود صف کشیده بودند.

تهیه و تالیف: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا