تغییرات سریع وزن چگونه به ورزشکاران جوان آسیب می زند؟

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش جدید آکادمی متخصصان اطفال آمریکا ( AAP )، جوانان فعال در زمینه فوتبال و یا وزنه برداری قدرتی هم که اگر به سرعت عضله سازی کنند، سلامت خود را تضعیف می کنند.

براساس مطالعه کارشناسان آکادمی یاد شده، کاهش سریع وزن از طریق رژیم گرفتن یا پرهیز از مصرف مایعات می تواند به کاهش قدرت عضله، سرعت و استقامت بدنی منجر شود. کاهش سریع وزن همچنین می تواند فکر کردن، زمان واکنش، هوشیاری و توانایی حل مشکل را تضعیف کند.
غواصی، دوچرخه سواری، بوکس و پاروزنی هم از جمله رشته های ورزشی هستند که جوانان فعال در این رشته ها اغلب تلاش می کنند به سرعت وزن کم کنند.
به گفته کارشناسان، کاهش سریع وزن همچنین می تواند به افسردگی، نوسانات خلقی و حتی اختلالات طولانی مدت غذا خوردن منجر شود.
آنها ادامه دادند: علاوه بر این، مشکلات سلامتی مرتبط با کاهش آب بدن به سرعت جبران نمی شود و بازیابی آب بدن معمولا به 48 ساعت مصرف منظم مایعات نیاز دارد.
این پزشکان افزودند: افزایش سریع وزن نیز خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی و تضعیف استقامت بدنی و عملکرد ورزشکار را به دنبال دارد.
آنها توصیه کردند که افزایش و کاهش وزن باید به تدریج و در طولانی مدت با تمرکز بر یک رژیم غذایی به دقت تنظیم شده و با تمرین های مداوم، حاصل شود.
این گزارش در شماره سپتامبر مجله Pediatrics منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا