به دنبال انتقال اینترنت از فضا و استراتوسفر هستیم!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،فیس بوک به منظور انتقال بیشتر اینترنت در سرتاسر جهان، اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی ۲۳ کشور را بررسی کرد. این شرکت، با استفاده از نقشه جمعیتی جهان، مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا دسترسی ضعیفی دارند را مشخص کرد.

فیس بوک به دنبال ارائه راه حلی برای انتقال اینترنت به جای‌جای جهان است و اعلام کرد بهترین راه انتقال اینترنت از طریق زمین، استفاده از ماهواره و پهپاد است. جنا لوییس، یکی از مقامات ارشد این شرکت در این خصوص می‌گوید: «ما به دنبال انتقال اینترنت از فضا و استراتوسفر هستیم».

از میان ۵۰۰ ماهواره آمریکایی که به دور زمین می‌چرخند، به جرأت می‌توان گفت که نیمی از آن‌ها به دلایل تبلیغاتی به فضا پرتاب شده‌اند. به لطف شرکت‌هایی نظیر SpaceX ،Blue Origin ،Virgin Galactic و Virgin Orbit پرتاب ماهواره به فضا بسیار آسان شده و ایده انتقال اینترنت فضایی بیش از پیش ملموس شده است. لوییس همچنین می گوید: «دیتاهای ما نشان می‌دهد که بهترین راه ارائه اینترنت به شهرهای مختلف، اینترنت فضایی است».

در حالی‌ که تحقیقات فیس بوک همچنان ادامه دارد، سال گذشته نیز این شرکت، مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به ۲۳ کشور جهان را منتشر کرد. این اطلاعات نشان داد که ۹۹ درصد مردم در این کشورها، در شعاع ۶۳ کیلومتری شهرها زندگی می‌کنند. اگر مقامات این شرکت بتوانند تکنولوژی‌های ارتباطی را توسعه و گسترش دهند، شاید بتوان ۹۹ درصد جمعیت این ۲۳ کشور را به اینترنت پرسرعت متصل کرد.

لازم به ذکر است؛ این آمار تنها مربوط به ۲۳ کشور است و جمعیت کل جهان را شامل نمی‌شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا