ورود هوش مصنوعی به دنیای فیلم و سریال

پای فناوریهای نوظهور و هوش مصنوعی به سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) هم کشیده شده به طوریکه علاقمندان به این سریال که مدتهاست برای پخش سری جدید آن لحظه شماری می کنند اکنون می توانند از آنچه که با استفاده از هوش مصنوعی ارایه شده برای کاستن از عطش خود استفاده کنند.

یک مهندس نرم افزار و البته از علاقمندان سریال بازی تاج و تخت سطحی از هوش مصنوعی را برنامه ریزی کرده و با استفاده از آن، 5 قسمت از این سری آتی این سریال را آماده کرده است. علاقمندان به این سریال می توانند حاصل کار این هوش مصنوعی را به طور آنلاین مطالعه می کنند.

این مهندس نرم افزار از یک شبکه نورونی RNN ویژه استفاده کرده که در واقع یک برنامه رایانه ای است که توالی های داده ای نظیر متون را پردازش می کند. فرآیند پردازش در این شبکه مشابه همان فرآیندی است که در مغز انسان صورت می گیرد.

برای اینکه استفاده از این شبکه نورونی مؤثر باشد، نیاز بوده که از یک سری اطلاعات مربوط به قسمتهای پیشین این سریال برای ساخت قسمتهای بعدی استفاده شود.

این ابتکارعمل درحالی رونمایی شده که کار تولید فصل جدید این سریال از اکتبر امسال آغاز شده و پخش فصل هشتم و نهایی آن تا سال 2019 میسر نخواهد شد و به همین دلیل علاقمندان می توانند به پیش بینی هوش مصنوعی این مهندس نرم افزار دل ببندند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : livescience

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا