ضریب باروری با روش آزمایشگاهی در رویان اراک افزایش یافت

به گزارش سیناپرس، دکتر علی اصغر غفاری زاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در روش های آزمایشگاهی فعلی کشور برای بارداری موفق باید 10 تا 12 تخمک از فرد متقاضی گرفته شود اما، در رویان اراک با گرفتن یک تخمک از بیمار بارداری موفق و تولد نوزاد عملی شده است.

وی توضیح داد: در روش آزمایشگاهی اعمال شده در رویان اراک با استفاده از یک تخمک مراجعه کننده، باروری و تولد نوزاد سالم دختر رخ داد.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، علت این موفقیت را انجام آزمایش های دقیق و استفاده از فناوری نوین در مرکز درمان ناباروری اراک عنوان کرد و گفت: استفاده از یک تخمک در باروری دوم و سوم اتفاق می افتد که در این نمونه در مرحله اول موفقیت آمیز بوده است.
وی اظهار کرد: این زوج با احتمال بارداری ضعیف برای نخستین تجربه فرزندآوری با کنترل و مراقبت موفق شدند بعد از گذراندن 9 ماه، فرزندی سالم داشته باشند.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: داشتن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و نیروهای مجرب می تواند به کاهش دامنه خطا کمک کند که این مهم با به کارگیری وسایل مدرن در ماه های آتی عملیاتی خواهد شد.
غفاری زاده افزود: این مرکز دارای بخش‌های تخصصی زنان و نازایی است که خدماتی همچون سونوگرافی واژینال، لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی، کورتاژ تشخیصی، تخلیه کیست تخمدان، شروع سیکل‌های درمانی ICSI، IVF، IUI و سایر جراحی‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.
وی گفت: در بخش تخصصی مردان(آندرولوژی) آزمایش‌های هورمونی و همچنین اسپرموگرام و اقدامات درمانی لازم دارویی یا جراحی انجام می‌شود و بخش مشاوره ناباروری به منظور افزایش آگاهی زوج ها از انواع مشکلات ناباروری آشنا ساختن آنان با سیستم‌های درمانی و حمایتی و امکانات موجود در این مرکز راه‌اندازی شده است.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: بخش‌های ژنتیک و مشاوره ژنتیک، مشاوره روانشناسی و آزمایشگاه جنین شناسی، مرکز تصویربرداری ناباروری و آزمایشگاه روتین از دیگر بخش‌های این مرکز فوق تخصصی است.
غفاری زاده افزود: روزانه در حدود 40 زوج نابارور به این مرکز مراجعه می کنند و این مرکز علاوه بر ارایه خدمات به داخل استان، به سایر مناطق کشور نیز سرویس می دهد.
وی اظهار کرد: مرکز تحقیقاتی درمانی رویان، آبروی علمی استان مرکزی است و استاندارد خدمات این مرکز با دیگر مراکز معتبر کشور برابری می‌کند.
وی بیان کرد: تمامی اقدامات و خدمات مربوط به درمان ناباروری از کلی‌ترین اقدامات تا جزیی‌ترین همه در این مرکز با کادر درمان مجهز و بومی استان انجام می‌شود.
کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شد و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا