بازی های ویدیویی خشن هیچ جایگاهی در مسابقات المپیک ندارند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اوایل همین ماه نمایندگان المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس درباره افزودن مسابقات رقابتی مجازی به بازی های جهانی مذاکراتی داشته اند. اگر چنین چیزی عملی شود، نمی توان انتظار افزوده شدن بازی های ویدئویی خشونت آمیز را داشت.

طبق گفته «توماس باخ» رئیس IOC، بازیهای ویدئویی خشونت آمیز برای ترویج صلح و ایجاد هماهنگی در جهان جزء بازی های المپیک به شمار نمی آیند. اگر بازی های ویدیویی در بازی های تابستانی ۲۰۲۴ یا در هر المپیک دیگری وارد شوند، به نظر می رسد که این بازی ها بازی هایی همچون فیفا یا NBA 2k مانند فوتبال و بسکتبال باشند که بازی های رقابتی واقعی در المپیک نیز هستند.

باخ در این باره می گوید: «ما می خواهیم تبعیض و خشونت را کم کنیم و در عوض صلح را بین مردم ترویج دهیم و بازی های ویدیویی که موضوعاتی خشونت آمیز و کشت و کشتار دارند مطابقتی با این اهداف ندارند.»

بنابراین اگر بازی های ویدیویی وارد المپیک شوند، افرادی که در بازی های مجازی مانند فوتبال و یا بازی های مجازی دیگر توانمند هستند نیز می توانند شرکت کنند.

هنوز مطمئن نیستیم که اینگونه بازی ها در المپیک ۲۰۲۴ جزء بازی های مدال آور به حساب آید، اما باخ در حال مذاکراتی با پاریس برای این بازی ها است. باخ گفته است: “چنین بازی هایی ابتکاری موفیت آمیز محسوب می شوند، اما این بازی ها هنوز در مسیر مدونی قرار نگرفته اند.”

لیست بازی های ۲۰۲۴ پاریس در سال ۲۰۱۹ تعیین خواهد شد که لیست نهایی و رسمی این بازی ها بعد از بازهای ۲۰۲۰ در توکیو اعلام می شود.

پاریس رسما به عنوان میزبان بازی های ۲۰۲۴ تعیین شده است، لس آنجلس نیز به عنوان کاندیدای میزبانی بازی های ۲۰۲۸ است.

از آنجا که بازی های ویدیویی می تواند به عنوان بازی های مدال آور در المپیک باشد، eSport هم می تواند به عنوان بازی مدال آور در بازی های آسیایی ۲۰۲۰ باشد. لیست بازی های المپیک هنوز اعلام نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا