سیر تکاملی گوگل به روایت تصویر!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اگر بخواهید به سایتی بروید که آدرس آن را ندارید، چه می‌کنید؟ آدرس را در گوگل سرچ می‌کنید. اگر بخواهید برای مسافرت به نقطه ای خاص، قیمت بلیت‌ها را چک کنید، جواب سوالات خود را کجا جستجو می کنید؟ باز هم گوگل!

Google به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل‌ شده و بسیاری از کارهایمان را راه می‌اندازد.

این موتور جستجوی محبوب در شرف ۱۹ سالگی است. موتور جستجوی google در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۸ با شعار «نمی‌خواهم چیزی را از دست دهم» راه اندازی شد.

چیزی نگذشت که اولین ورژن google عرضه شد و نسل جدید از جستجوی متنی متولد شد. این موتور جستجو به حدی محبوب شد که کلمه گوگل به یک فعل تبدیل شد. مردم اگر می‌خواستند به کسی بگویند فلان مسئله را جستجو کند، می‌گفتند: گوگلش کن! (Google it)

گوگل 19 ساله می‌شود

ورژن اولیه وب‌سایت گوگل، سال ۱۹۹۹

google توانست جای خود را به‌خوبی باز کند و در سال ۲۰۰۰ این موتور جستجو دیگر از نسخه بتا خارج‌ شده و به نسخه اصلی رفته بود. حالا گوگل ظاهری بهتر داشت و یک موتور جستجو شناخته‌شده بود.

گوگل 19 ساله می‌شود

پس از عرضه نسخه اصلی موتور جستجو گوگل، آمار استفاده از وب‌سایت با نسبت قابل‌توجهی بالا رفت

پس از گذشت مدتی در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ این موتور جستجو شکل فونت‌های اصلی سایتش را تغییر داد و آن را باب میل جوانان و نوجوانان طراحی کرد که البته در این زمینه چندان موفق نبود.

گوگل 19 ساله می‌شود

صفحه اول وب‌سایت گوگل سال‌ها ساده ماند و گوگل سعی کرد تا این صفحه را به خلاصه‌ترین شکل ممکن عرضه کند

در تصویر بالا کلمه google به‌صورت رنگی نوشته‌ شده است و علامت TM در کنار آن مفهوم مشخصی ندارد و کاربر دلیل استفاده این دو حرف را نمی‌داند.

پس از گذشت سال‌ها این موتور جستجو تغییر اساسی نکرد و تا سال ۲۰۰۷ طراحی صفحه اصلی آن با اندکی تغییرات، تم اصلی خود را حفظ کرد.

گوگل 19 ساله می‌شود

طی سال‌ها، تغییرات اساسی در صفحه اصلی گوگل اتفاق نیفتاد و فقط تغییرات جزئی اعمال شد

پس از گذشت چند سال بالاخره تغییراتی در صفحه اصلی و قسمت جستجوی گوگل اضافه شد. با جستجوی هر عبارتی، می‌توانستید نتایج جستجو را به‌صورت یک پرسش و پاسخ کوتاه دریافت کنید. مثلاً اگر عبارت مدار الکتریکی را سرچ می‌کردید، در نتایج جستجوی خود با چند سؤال کوتاه که توسط خود google جواب داده‌ شده بود، به آسان‌ترین روش جواب سؤالتان را پیدا می‌کردید.

گوگل 19 ساله می‌شود

این تصویر برای اکثر کاربران گوگل آشنا است

google از سال ۲۰۱۳ تغییر نکرده است، آیا این آخر راه است؟ به نظر می‌رسد کار هنوز تمام نشده باشد!

تصویر بعدی صفحه اصلی وب‌سایت google پس از سال‌ها تغییر اساسی است و در سال ۲۰۱۵ کاربران با تصویر زیر روبه‌رو شدند:

 

این موتور جستجو در طول سال‌های فعالیتش تغییرات زیادی نداشته و همیشه سادگی و همه‌فهم بودن خود را حفظ کرده است. گوگلی که این روزها با آن کار می‌کنیم به شکل زیر است:

گوگل 19 ساله می‌شود

گوگل در سال‌های فعالیتش تغییر گرافیکی به صفحه اصلی موتور جستجوی خود اضافه نکرده و همین راز موفقیت محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا