Xiaomi و Apple در صدر فروش پوشیدنی ‌های هوشمند سه ماهه دوم ۲۰۱۷

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،در بازه زمانی سه ماهه آوریل تا ژوئن، در مجموع ۲۶٫۳ میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده است، و برای بار نخستین دستگاه های پوشیدنی ساده (که اپلیکیشن های third party در آن ها اجرا نمی شود) کاهش فروش و رشد منفی ۹% را داشته اند، در مقابل اما بازار فروش ساعت هوشمند رشد ۶۰٫۹% را تجربه کرده است.

بنا به گفته Jitesh Ubrani یکی از کارشناسان شرکت IDC، قابلیت های مرتبط با سلامتی و GPS از جمله مواردی هستند که بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارند، در همین مورد تنها ۲۴٫۵ درصد از ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ دارای GPS بودند، اما این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۴۱٫۷ افزایش یافته است.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، شیائومی با فروش ۳٫۵ میلیون دیوایس پوشیدنی و اپل با ۳٫۴ میلیون دستگاه به ترتیب در جایگاه های اول و دوم جدول پرفروشترین های تجهیزات پوشیدنی هوشمند قرار گرفتند. مطابق این آمار پرفروش ترین محصول فیتنس ترکر Mi Band از شرکت شیائومی با  قیمت ۲۰ دلار بوده است. این گجت هوشمند دارای باطری با طول عمر ۲۰ روز و استاندارد IP67 است و می تواند مواردی مثل ضربان قلب وکیفیت خواب کاربر را اندازه گیری کند. در مجموع، شرکت شیائومی با رشد ۱۳٫۷ درصدی، ۱۳٫۴ درصد از سهم بازار تجهیزات پوشیدنی هوشمند را در اختیار دارد.

اپل نیز در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۷ با فروش ۳٫۴ میلیون از ساعت هوشمند خود شاهد افزایش ۴۹٫۷ درصدی نسبت به فروش ۲٫۱ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم ۲۰۱۶ بوده است.

شرکت اپل هم اکنون ۱۳ درصد از بازار پوشیدنی‌های هوشمند را در اختیار دارد و  و انتظار می رود معرفی Apple Watch سری۳ با ویژگی هایی نظیر سیم کارت، LTE و اتصال مستقیم به اینترنت بدون نیاز به آیفون، در روز ۱۲ سپتامبر، بتواند جایگاه بهتری برای اپل در بازار گجت های پوشیدنی هوشمند فراهم کند.

رتبه سوم در جدول پروفروشترین پوشیدنی های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، در اختیار شرکت Fitbit است. این شرکت با فروش ۳٫۴ میلیون مشابه اپل، ۱۲٫۹ درصد از بازار پوشیدنی ها را در اختیار گرفته است.

اگرچه فیت بیت در رتبه سوم جدول قرار دارد، اما در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ توانسته بود به فروش ۵٫۷ میلیون برسد و بدین ترتیب این شرکت با فروش ۳٫۴ میلیون مشابه اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ کاهش رشد ۴۰٫۹ درصدی به نسبت میزان عرضه خود در سال ۲۰۱۶ را پشت سر گذاشته است. به گفته برخی کارشناسان ارایه محصولات جدید فیت بیت مثل نخستین ساعت هوشمند این شرکت در چند وقت اخیر، باعث از دست دادن تمرکز و کسب نتایج کنونی برای آن شده است.

رتبه چهارم این جدول با فروش ۱٫۴ میلیون تجهیزات پوشیدنی هوشمند، در اختیار شرکت Garmin است، گارمین۵٫۴ از سهم بازار پوشیدنی های هوشمند را در اختیار دارد اما با این میزان فروش، رشد منفی در حدود ۶٫۶% را در مقایسه با فروش  ۱٫۵ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۶ تجربه کرد.

در نهایت بهترین رشد در فروش تجهیزات پوشیدنی هوشمند مربوط به جایگاه پنجم جدول و شرکت Fossil است. این مجموعه با تمرکز بر تولید ساعت های هوشمند مطابق با مد روز و فروش ۱ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ توانست به رشد ۲۱۷٫۹ به نسبت فروش ۳۰۰ هزار دستگاه در زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ برسد. این امر افرایش سهم فسیل از بازار تجهیزات پوشیدنی هوشمند از ۱٫۴ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۴ درصد در سال ۲۰۱۷ را برای آن به همراه داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا