۷۰ درصد جامعه ما از بی‌تحرکی رنج می‌برند

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس المپیاد روز شنبه در مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ دانشگاهی در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب افزود: درمان این بی‌تحرکی و شیوع بیماری‌های غیرواگیردار ورزش است چرا که با ورزش می‌توان به خوبی با این بیماری‌ها مبارزه کرد و زندگی بدون ورزش امکان پذیر نخواهد بود.

وی با تاکید بر این که عدم تحرکی سبب افزایش شیوع بیماری‌های مختلفی در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعا افزایش بیماری‌های غیرواگیردار مثل اضافه وزن، چربی، فشارخون، دیابت، هزینه‌های زیادی به مردم وارد خواهد کرد از این رو باید با توسعه ورزش در میان مردم بخصوص قشر دانشجو، علاوه بر مبارزه با بیماری‌ها، از افزایش هزینه‌های ناشی از این بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

فراهانی خطاب به دانشجویان ورزشکار شرکت‌کننده در مرحله نهایی سیزدهمین المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر وزارت بهداشت گفت: در اینجا لازم می‌دانم به شما ورزشکاران حاضر در این رویداد بزرگ ورزشی تبریک بگویم که در زندگی خود، ساعاتی را به ورزش اختصاص می‌دهید.

وی تاکید کرد: قطعا ورزش کردن برای شما دانشجویان که آینده‌سازان کشور هستید ضرورتش مضاعف است چرا که شما دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرشتگان سلامت مردم هستید و در آینده نزدیک با سلامت مردم در ارتباط خواهید بود، بنابراین باید خودتان در وهله اول به ورزش اهتمام خاصی داشته باشید.

رئیس سیزدهمین المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر وزارت بهداشت افزود: همین که شما دانشجویان ورزشکار، ورزش و تحرک را به عنوان بخشی از زندگی خود انتخاب کرده‌اید، این خود یک موفقیت بزرگ برای شما تلقی می‌شود چرا که موفق شدید از میان این همه دانشجوی علوم پزشکی کشور، به عنوان برگزیده المپیاد به مرحله نهایی این رویداد ورزشی راه‌یابید و از این جهت به شما عزیزان تبریک می‌گویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضن تقدیر وتشکر از عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری این المپیاد که طی چند ماه گذشته برای برگزاری این رخداد ورزشی، تلاش‌های فراوانی کرده‌اند، اظهار داشت: با تلاش‌هایی که از شما دست‌اندرکاران در طول ماه‌های گذشته دیدیم، انتظار داریم که مسابقات رشته‌های مختلف المپیاد با شور و نشاط فراوان برگزار شود و ما شاهد یک رقابت سنگین در میان دانشجویان باشیم. امیدوارم شما ورزشکاران در پایان این المپیاد موفق از میدان مسابقات خارج شوید ومدال‌های خوشرنگی برای دانشگاه‌های خود کسب کنید.

فراهانی ضمن تشکر از مهندس سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری به خاطر توجه و اهمیت ایشان به دانشجویان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاندار چهارمحال و بختیاری اهتمام خاصی به مساله بهداشت و درمان استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دارد که جا دارد از ایشان صمیمانه قدردانی کنم.

وی گفت: در طول چندین سال مسئولیتم در وزارت بهداشت، حدود ۷ دوره المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور را نظاره‌گر بودم. فکر می‌کنم المپیاد سیزدهم به میزبانی شهرکرد، شاید یکی از بهترین‌ها باشد چرا که نظم و سازماندهی نسبت به برگزاری مراسم افتتاحیه، هماهنگی جهت برگزاری مسابقات و اسکان و تغذیه، به خوبی مشخص است و گزارشاتی که به من در این خصوص داده‌اند، حاکی از آن است که دست‌اندرکاران اجرایی این المپیاد و مسئولان دانشگاهی شهرکرد به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند.

فراهانی با تاکید براین که وضعیت اسکان دانشجویان حاضر در المپیاد نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، خاطرنشان کرد: وارد سالن مراسم افتتاحیه شدم، احساس کردم تلاش‌های زیادی برای برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی انجام شده است،ان‌شاءالله کیفیت برگزاری مسابقات و سطح داوری رقابتها نیز در حد مطلوبی باشد تا شاهد مسابقات پرشور شما عزیزان باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر ارسلان خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس اجرایی المپیاد به واسطه برگزاری این رویداد ورزشی گفت:جا دارد از تلاش‌های مهندس هاشمی نیا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه میزبان و دکتر عباس عطوف مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت نیز تشکر کنم.

به گزارش مفدا، فراهانی ابراز امیدواری کرد دانشجویان شرکت‌کننده در این المپیاد به خوبی بتوانند مسابقات خود را انجام دهند و در مدت یک هفته‌ای که در بام ایران هستند، خاطرات خوب و ماندگاری برای آنها ثبت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا