برنامه‌نویس‌های کوچولو

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین، الگوبریکس (Algobrix) یکی از این محصولات است که البته برتری‌هایی نسبت به رقبا دارد. برای استفاده از الگوبریکس کافی است با بلوک‌های پلاستیکی، رباتی را براساس دستورالعمل موجود در بسته بسازید. در مرحله بعد نیز پس از تعیین بلوک‌های دستوری مورد نظر، ربات این دستورها را به انجام می‌رساند. حرکت، ایستادن، تکان خوردن، روشن کردن لامپ یا پخش صدایی خاص ازجمله این دستورها هستند.

اما یکی از مزیت‌های الگوبریکس نسبت به بسیاری از محصولات مشابه، آشناسازی کودک با دو عنصر مهم در برنامه‌نویسی یعنی تابع و پارامتر است. برای نمونه، اقداماتی نظیر تولید صدا، حرکت یا روشن کردن لامپ، جزو توابعی هستند که می‌توانیم تعریف کنیم و در مقابل، بازه زمانی برای حرکت هم پارامتری است که برای این تابع در نظر می‌گیریم. کودک با استفاده از انواع بلوک‌های موجود در این بسته می‌تواند تابع مورد نظر و پارامتر آن را انتخاب کند.

یکی دیگر از جذابیت‌های الگوبریکس، امکان افزودن انواع حسگر به آن است. چند بلوک دارای حسگر صدا، لمس، نور و فاصله در این بسته وجود دارد که برنامه‌ریزی برای ربات ساخته شده را جذاب‌تر می‌کند.

همه این بلوک‌ها به واحدی مرکزی به نام الگوبات برین (AlgoBot Brain) متصل می‌شوند. این بخش به عنوان پردازنده مرکزی عمل می‌کند. گفتنی است در صورت تمایل، امکان اتصال الگوبات برین به رایانه برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر بخش‌های مختلف نیز وجود دارد، اما سازندگان الگوبریکس برای جذاب‌تر کردن این بسته، چند صفحه بازی و نیز کارت ویژه طراحی کرده‌اند. عبور از یک محله شلوغ برای رسیدن به خانه یا عبور از انواع موانع دریایی برای رسیدن به مقصد از جمله بازی‌هایی است که روی این صفحات وجود دارد و کودک باید ربات را طوری برنامه‌ریزی کند که در نهایت به مقصد تعیین شده برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا