تدوین طرح «تجاری سازی علم» در مجلس شورای اسلامی

دکتر محمدرضا پورابراهیمی نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینا، با اعلام این مطلب گفت: این طرح در راستای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان با رویکرد تامین مالی شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور تدوین شده است و به دنبال تعیین و تکلیف موضوع تامین مالی طرح های مخاطره پذیر در اقتصاد کشور است که در حال حاضر هیچ تعریفی از آن در بانک مرکزی و بانک های عامل وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در این طرح اجزاء، رویکرد های مهم، جایگاه بانک مرکزی و موسسات مالی در تامین مالی شرکت های دانش بنیان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه پیش نویس طرح تجاری سازی علم هم اکنون در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی همچون بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه های متولی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به جمع بندی خوبی در این حوزه برسیم چرا که این طرح می تواند پایه خوب در بحث تحول در ساختار تامین مالی برای شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور باشد.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون و در حال حاضر در بانک های کشور به طرح های دانش بنیان به دید طرح های معمولی اقتصادی نگاه می شود و اساس بررسی هایبانک های عامل در طرح های دانش بنیان مشابه سایر طرح هاست در حالی که جنس این دو طرح با یکدیگر متفاوت است بنابراین امیدواریم تفاوت این نگاه را با تصویب این طرح در مجلس ممکن کنیم.

وی افزود: پس از بررسی پیش نویس طرح تجاری سازی علم در مرکز پژوهش های مجلس دوباره در کمیسیون ویژه اقتصادی مطرح و درنهایت برای تصویب نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

دکتر پورابراهیمی اظهار امیدواری کرد که این طرح تا قبل از پایان سال جاری در مجلس به تصویب برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا