کد خبر : 66026 شنبه 11 شهریور 1396 - 11:00:53
-تابش-امواج-نوترونی-در-موسسه-فیزیک-انرژی-چین

گزارش تصویری از مرکز تحقیقات اتمی CSNS

تابش امواج نوترونی در موسسه فیزیک انرژی چین

سیناپرس: دانشمندان مرکز تحقیقات اتمی (CSNS) که از زیر مجموعه های آکادمی علوم چین محسوب شده و در حوزه فیزیک انرژی فعالیت می کند موفق به تاباندن موفقیت آمیز امواج نوترونی شدند. این مجموعه تا سال 2018 تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پژوهشگران مرکز تحقیقات اتمی منبع فروپاشی و بمباران هسته اتم در چین (China Spallation Neutron Source) که به اختصار (CSNS) نامیده می شود موفق به تابش موفقیت آمیز اواج نوترونی شدند. این مرکز پژوهشی در شهر دونگ گوان (Dongguan) واقع در جنوب کشور چین و استان گوانگ دونگ قرار دارد.

روز جمعه گذشته کنفرانسی مطبوعاتی از سوی دانشمندان موسسه فیزیک انرژی بالا (High Energy Physics) از زیر مجموعه های آکادمی علوم چین برگذار شده و طی آن اعلام شد یک اشعه نوترونی به طور موفقیت آمیزی در این مجموعه تابانده شده است. این عملیات نشان دهنده تکمیل ساخت و ساز و عملیات عمرانی اصلی و آغاز عملیات آزمایشی پروژه ویژه (CSNS) است که یکی از مهمترین مراکز تحقیقات فیزیک در کشور چین به شمار می رود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این پروژه تا سال 2018 میلادی تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گیرد. در این مرکز از بازوهای مکانیکی جهت انجام بسیاری از آزمایش ها و عملیات های علمی استفاده می شود.

در این مرکز یک درگاه ویژه حفاظت از تابش در بخش ورودی شتاب دهنده مدور طراحی شده است که امنیت مجموعه را ارتقا داده و همچنین امنیت کارکنان ایستگاه هدف در  (CSNS) را تامین می کند.

کلیه تصاویر این گزاش تصویری متعلق به روز گذشته یک سپتامبر برابر با دهم شهریور ماه است.

منبع: xinhuanet

این مجموعه تا سال 2018 تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در این مرکز یک درگاه ویژه حفاظت از تابش در بخش ورودی شتاب دهنده مدور طراحی شده است که امنیت مجموعه را ارتقا داده و همچنین امنیت کارکنان ایستگاه هدف در (CSNS) را تامین می کند.