کیا و تعریف جدیدی از هاچ بک

معمولا در نمایشگاه های خودرو، شرکت کیا در میان نام هایی که بسیاری برای دیدن طرح های جدیدشان لحظه شماری می کنند جایگاهی ندارد؛ با این وجود به نظر می رسد که این شرایط دستخوش تغییر شده است و این شرکت در  سال جاری میلادی برنامه های منحصر به فردی را برای اجرا در اختیار دارد.

کیا سال 2017 را با معرفی خودروی دوست داشتنی استینگر شروع کرد و حالا نیز اعلام کرده است که قرار است تا در نمایشگاه صنایع موتوری فرانکفورت، یکی از جذاب ترین خودروهای ممکن را معرفی کند. این خودرو از نظر ظاهری یکی از زیباترین نمونه های هاچ بک مشاهده شده در تاریخ صنایع موتوری است و البته هنوز در سطح یک طرح مفهومی قرار دارد.

 البته معرفی طرح های مفهومی ویژه برای کیا امر جدیدی نیست و این شرکت در نمایشگاه موتوری جنوا در سال 2015 نیز توانست تا یک طرح ویژه را به کاربران معرفی کند ولی این مدل جدید، یک طرح منحصر به فرد است. این خودرو در حقیقت نسخه پیشرفته ای از مدل هات واگن است که در سال 2016 معرفی شده بود ولی تلاش طراحان بر این بوده است که بتوانند از این خودرو به عنوان یک محصول اسپرت تر بهره برداری کنند.

این طرح مفهومی با رنگ زیبا و قرمز خود توانسته است تا طراحی خودروهای اسپرت را به ارث ببرد. همچنین این خودرو می تواند به خاطر طرح آیرودینامیک بدنه خود، عملکردی عالی در زمینه شتاب داشته و به نظر می رسد که بتواند زمان صفر تا صد مناسبی را از خود برجای بگذارد. با این وجود و علیرغم این که این خودرو در زمینه ظاهری مانند یک محصول اسپرت به نظر می رسد، فضای داخلی آن به اندازه کافی برای پذیرایی از یک خانواده بزرگ هست.یکی از ویژگی های این خودرو را می توان نحوه کاهش ارتفاع سقف آن در بخش پشتی و شکل ویژه اتصال بدنه اصلی به بخش پشتی خودرو دانست که بسیار زیبا و شکیل طراحی شده است. نوع پنجره های این ماشین نیز به نحو بسیار زیبایی طراحی شده و به ظاهر اسپرت و آیرودینامیک این خودرو کمک بسیار زیادی کرده است. این خودرو ممکن است به صورت دقیق رنگ واقعیت را به خود نبیند ولی بدون شک از چهارچوب آن برای طرح های بعدی کیا استفاده خواهد شد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا