۳۸۱ گونه جدید در جنگل‌های آمازون کشف شد

به گزارش بی بی سی، براساس گزارشی که صندوق حمایت از طبیعت و موسسه مامیروا برای توسعه پایدار منابع طبیعی در این مورد منتشر کرده‌اند این به معنای آن است که هر دو روز یک گونه جدید کشف شده است.

تهیه کنندگان این گزارش هشدار داده‌اند که کشف گونه‌های جدید حیوانات و گیاهان در مناطقی صورت گرفته که به دلیل فعالیت‌های انسانی در معرض خطر قرار دارند.

بیش از ۲۰۰۰ گونه جدید در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در این منطقه کشف شده‌اند.این گزارش که در سائوپائولو برزیل منتشر شد، سومین گزارش از مجموعه گزارش‌هایی است که تحقیقات سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را شامل می‌شود.

جنگل‌های آمازون به خاطر تنوع گونه‌ها و زیستگاه‌ها معروف است.

دولفین رودخانه آراگوآیان اولین گونه از دلفین‌های رودخانه‌ای است که پس از جنگ جهانی اول کشف می‌شود

ریکاردو ملو، هماهنگ کننده برنامه آمازون برزیل در صندوق حمایت از طبیعت گفت که کشف صدها گونه جدید به معنای آن است که باید کارهای بسیار بیشتری در این منطقه انجام داد.

اما ملو هشدار داده که فعالیت‌های بشر نظیر کشاورزی، و قطع درختان خطری برای جنگل های آمازون بشمار می‌رود.

مرغ پفی غربی تنها گونه از پرندگان بود که در جریان این تحقیقات دو ساله کشف شد

وی افزود: این ۳۸۱ گونه در مناطقی کشف شده‌اند که بشر در حال نابود کردن آن است. این برای ما بسیار مهم است به این دلیل که این مسئله با این واقعیت مرتبط است که قبل از آن که ما درباره گونه‌های جدید چیزی بدانیم فعالیت‌های اقتصادی ما باعث نابودی آن‌ها می‌شود.

این ماهی در استخری که موقتا در جزیره‌ای در رودخانه خینگو ایجاد شده بود، کشف شداین گزارش درحالی منتشر شده که بحث‌های داغی در برزیل در مورد استفاده از منابع طبیعی برای استخراج از معادن در جریان است.به طور خلاصه در طی این مدت، ۲۱۶ گیاهی که شناسایی نشده، 93 نوع ماهی، 32 دوزیست، 19 خزنده و یک پرنده در آمازون کشف شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا