نظارت بیش از3 هزارتیم دامپزشکی برعرضه بهداشتی دام زنده در سراسر کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، مهدی خلج روز جمعه همزمان با عید قربان در جریان بازدید از مرکز عرضه دام بهداشتی در فرحزاد تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه کشتارگاه‌های سراسر کشور روز عید قربان به ذبح قربانی تحت نظارت سازمان دامپزشکی اقدام می کنند.

وی گفت: کشتارگاه‌ها از ساعت 7 صبح تا بعدازظهر فعال هستند و سامانه 1512 دامپزشکی نیز برای دریافت تقاضای شهروندان و اعزام اکیپ ذبح دام فعالیت دارد.
** هشدار دامپزشکی استان تهران برای شیوع بیماری تب کریمه کنگو
مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرار گرفتن عید قربان در فصل گرما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو به طور جدی هشدار می‌دهیم که مردم از ذبح دام در محیط‌ شهر و روستا خارج از مراکز بهداشتی سازمان دامپزشکی خودداری کنند.
سید اصغر برائی‌نژاد همچنین درباره اقدامات انجام شده در خصوص ذبح دام زنده بهداشتی در سطح استان تهران گفت: با هماهنگی استانداری، شهرداری، وزارت جهاد کشاورزی،‌ سازمان محیط ‌زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط در روز عید قربان 91 مرکز عرضه بهداشتی دام زنده در استان تهران برای ارائه خدمات به مردم فعال است.
وی تصریح کرد: برای اعمال نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام در روزهای عرفه و عید قربان 300 دکتر دامپزشک و کارشناس دامپزشکی و ناظر شرعی در این 91 مرکز تحت پوشش مستقر هستند.
برائی‌نژاد تاکید کرد: در مناطق 22 گانه شهر تهران این مراکز مستقر هستند و همچنین 14 کشتارگاه شهر تهران نیز این خدمات را در روز عید قربان ارائه می دهند‌.
مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران در مورد راه‌های انتقال تب کریمه کنگو از دام به انسان نیز گفت: تماس با کنه‌های آلوده و گزش آنها، تماس با خون تازه و یا خونابه دام، ورود خون یا خونابه به مخاط چشم و یا زخم بدن و دهان و حتی تماس با گوشت تازه می‌تواند این بیماری را منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که بیماری تب کریمه کنگو علائم مشخصی در دام ندارد،‌ توصیه ما این است که مردم به‌هیچ‌وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند و حتما از مراکز تحت پوشش دامپزشکی دام خود را تامین کنند.
وی توصیه کرد که گوشت ذبح شده را برای از بین بردن ویروس احتمالی تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا