بازگشت به آینده با بنتلی کانتیننتال GT

وقتی که بحث نوسازی مدل های کلاسیک به میان می آید، مشکلات عجیب و غریبی برای شرکت های به وجود می آید. این مشکلات به خصوص در شرایطی که محصول یاد شده یک کالای لوکس باشد، بیش از پیش به چشم می خورد. در این شرایط شرکت ها می دانند که مشتری به دنبال آخرین فناوری روز جهان است ولی می خواهد محصولی را در اختیار داشته باشد که با میراث مدل قبلی سازگار باشد.

بنتلی نیز به تازگی به سراغ به روزرسانی مدل کانتیننتال GT خود رفته است. این خودرو سومین نسل ازخودروهای ویژه دو در و چهار سرنشین این شرکت است. نسل جدید این خودرو ظرافت ظاهری بیشتری دارد و چراغ های عقب آن‌ها نیز کمی تیزتر به نظر می رسند. چراغ های جلوی خودرو نیز از نوع ال ای دی است و جلوه زیبایی به دستگاه داده است. با این وجود وقتی سایه این خودرو را در شب مشاهده کنید، بدون شک نمی توانید به مدلی به غیر از بنتلی کانتیننتال فکر کنید و شالوده اصلی خودرو همچنان با مدل کلاسیک آن همخوانی دارد.

بنتلی توانسته است تا با استفاده از مواد اولیه سبک تر، میزان 80 کیلوگرم از وزن مدل اصلی کانتیننتال GT را کاهش داده و به این ترتیب خودرو را بهینه تر کند. همچنین روش ساخت این خودرو بر پایه بخش بیرونی عضلانی بوده است. یکی از ویژگی های این خودرو، استفاده از ساختار شکل دهی ویژه یا super forming است. این ساختار یک روش ویژه هوافضا است که موجب می شود تا آلومینیوم تا دمایی بیش از 537 درجه سانتی گراد گرم شده و سپس با استفاده از فشار هوا به شکل دلخواه و جدید در بیاید. به این ترتیب پنل های کناری این خودرو به خوبی از کار در آمده اند. با این وجود این روش چندان ارزان نیست و رولف فرش به عنوان مهندس ارشد تیم بنتلی در این باره می گوید: «این روش بسیار پرهزینه و زمان بر است ولی همین موارد هستند که موجب می شوند تا بنتلی، بنتلی باشد.»

بخش داخلی خودرو نیز به چندین ویژگی خاص مجهز است. ابتدا یک داشبورد ویژه با یک نمایشگر 12.3 اینچی در پنل این خودرو جایگذاری شده است. این نمایشگر در زمانی که دکمه روشن شدن خودرو را فشار می دهید، به صورت خودکار چرخیده و به وضعیت نمایش منتقل می شود. با این وجود اگر احساس می کنید چنین پنلی برای یک خودروی کلاسیک بیش از حد دیجیتالی است، می توانید از پنل دارای سه عقربه (سرعت سنج، حرارت سنج و ساعت) و مشابه با مدل های کلاسیک استفاده کنید. در هر حال یک نمایشگر بزرگ در پشت فرمان خودرو وجود دارد که اطلاعات حرکتی را به شما نشان می دهد. همچنین می توانید از این نمایشگر برای اطلاعات موسیقی و سایر موارد نیز به کار گرفته می شود.

داشبرد اصلی خودرو از جنس چوب ساخته شده و صندلی های کانتیننتال GT نیز چرمی هستند و می توان آن‌ها را در 20 جت مختلف تنظیم کرد. این صندلی ها سیستم گرمایش و خنک کردن داخلی داشته و همچنین به قابلیت ماساژ دادن راننده مجهز هستند.

در زیر کاپوت این ماشین نیز یک موتور 6 لیتری W12 قرار گرفته است. قرارگیری سیلندرها به صورت W موجب شده است تا موتور به نسبت مدل های V12 به میزان 24 درصد کوتاه تر باشد. این امر موجب می شود تا توزیع وزن در خودرو بهتر انجام شود. همچنین قدرت 626 اسب بخاری این خودرو و گشتاور نیروی 664 پوندی آن نیز موجب می شود تا بنتلی کانتیننتال GT بتواند در 3.6 ثانیه از وضعیت ایستاده به سرعتی نزدیک به 100  کیلومتر در ساعت (به صورت دقیق، 60 مایل یا 90 کیلومتر در ساعت) برسد.

در پایان باید اشاره کرد که این خودرو قرار است تا در ماه جاری میلادی در نمایشگاه خودروهای فرانکفورت در آلمان به نمایش در بیاید. همچنین همچنان قیمت آن مشخص نیست ولی به نظر می رسد که حداقل قیمت احتمالی برای بنتلی کانتیننتال GT، 200 هزار دلار خواهد بود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا