روش های نظارتی در اثربخشی واکسن تقویت شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، نیکول گیزو که برای شرکت در هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی به ایران آمده است، در مورد مهم ترین چالش های تولید و نظارت بر اثربخشی واکسن سیاه سرفه در ایران و جهان به خبرنگار علمی ایرنا گفت: کشورهای مختلف جهان از دو نوع واکسن مختلف سیاه سرفه استفاده می کنند. یکی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و غرب اروپا که واکسن غیرسلولی است.
وی افزود: همچنین در دیگر کشورها واکسن زنده ضعیف شده سلولی استفاده می شود. واکسن های سلولی شامل تمام باکتری است که ضعیف شده و تزریق می شود ولی واکسن غیرسلولی قسمت هایی از باکتری است که با هم ترکیب شده و به کودک تزریق می شود. 
گیزو که از 15 سال قبل برای همکاری با انستیتو پاستور ایران به تهران می آید، در مورد همکاری با انستیتو پاستور ایران گفت: ما در انستیتو پاستور پاریس و تهران همکاری تحقیقاتی گسترده ای در مورد واکسن غیرسلولی مورد استفاده در فرانسه و واکسن سلولی در حال تزریق در ایران داریم. تحقیق ما در مورد علایم بیماری در نوزدان زیر شش ماه و بازده ایمنی ایجاد شده در کودکان تا شش سال داریم تا سیستم ایمنی در این کودکان را بسنجیم.
گیزو اضافه کرد: واکسنی که در ایران استفاده می شود، توصیه سازمان بهداشت جهانی است ولی ما هیچ اطلاعی از آن نداریم و می خواستیم تفاوت های آن را روی علایم نوزادان کمتر از شش ماهه و کودکان تا 6 سال از نظر بازده ایمنی واکسن ببینیم.
وی ادامه داد: میزان دانش ایران در فناوری تولید واکسن خیلی خوب و یکی از مهم ترین کشورها در کل منطقه خاورمیانه است که دانش تولید واکسن غیرسلولی را دارد، فقط باید سیستم های نظارتی را روی اثربخشی واکسن ها تقویت کنند. 
این عضو انستیتو پاستور پاریس در مورد روند همکاری طی سال های گذشته نیز گفت: همکاری انستیتو پاستور ایران با فرانسه خیلی بهتر شده و در سال های قبل افزایش یافته است. یکی از مشکلات این است که دانشمندان خارجی ایران را نمی شناسند. در سال های قبل معمولا به تنهایی به ایران می آمدم ولی در سال های اخیر معمولا همکاران خودم را در انستیتو پاستور پاریس، پزشکان فرانسوی یا همکارانی از مراکش به ایران می آورم و آنها از دیدن تجهیزات بیمارستان ایرانی متعجب می شوند.
هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران به همت انجمن میکروب شناسی از 7 تا 9 شهریور با محورهای مقاومت های میکروبی نسبت به داروها، میکروب شناسی مواد غذایی، عفونت های بیمارستانی، واکسن های میکروبی، میکروبیوم، اخلاق در پژوهش، زئونوزها (بیماری های مشترک بین انسان و حیوان) و میکروب شناسی دامپزشکی، پروبیوتیک ها و پربیوتیک ها در سالن های مختلف دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران با حضور اساتید داخلی و خارجی این حوزه در دانشکده پزشکی تهران با حضور اساتید داخلی و خارجی این حوزه، پنل های تخصصی، ارائه 140 سخنرانی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاهی از آخرین فناوری های آزمایشگاهی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا