خوشامدگویی به یک دیوانه قدرتی

شرکت خودروسازی Ariel در دنیای خودروسازی گرچه حرفهای زیادی برای گفتن ندارد اما همان معدود محصولاتی که طراحی و روانه نمایشگاهها کرده مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. این خودروساز در تازه ترین پروژه خود از یک محصول عجیب و قدرتی رونمایی کرده که می توان در یک جمله آن را  دیوانه ای در دنیای خودروسازی به شمار آورد.

این خودرو HIPERCAR نام دارد که در واقع عبارت کوتاه شده خودرویی با عملکرد عالی و همراه با کاهش آلاینده های کربنی.

شرکت Ariel طرح اولیه این خودرو را رونمایی کرده و به نظر نمی رسد طرح نهایی آن باشد. مهندسان Ariel این محصول را در دو نسخه ارایه می کنند که شامل انتقال نیرو به دو یا چهار چرخ است.

هر موتور این خودرو 295 اسب بخار قدرت داشته که مجموعا 590 اسب بخار خروجی آنهاست. بر اساس یک محاسبه ساده ریاضی مطمئن می شویم که قدرت نسخه دیگر یعنی انتقال نیرو به هر چهار چرخ این خودرو معادل 1180 اسب بخار است.

شتاب اولیه این خودرو در نوع خود جالب توجه است. HIPERCAR قابلیت آن را دارد که تنها در عرض 2.4 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت برسد.

مهندسان این خودرو ابتکار جالبی به خرج داده و آن را به گونه ای ساخته اند که موتورها به شاسی آلومینیومی تاشده متصل شده اند.

اطلاعات چندانی درباره این خودرو منتشر نشده به خصوص اینکه هنوز کسی درباره قیمت آن چیزی نمی داند با این حال کسی انتظار ندارد که قیمت ارزانی داشته باشد.

گفته می شود رونمایی از نسخه نهایی آن در سال 2019 صورت خواهد گرفت و آغاز تولید انبوه آن نیز در سال 2020 کلید می خورد.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا