وزارت علوم و دانشگاه آزاد تعامل مستمر دارند

به گزارش سیناپرس، دکتر سید ضیا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح برخی مباحث مبنی بر ارائه برنامه به رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور پیش از انتصاب از من برنامه کوتاه مدت گرفتند که طی دو هفته اخیر در چارچوب آن برنامه حرکت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که آقای رئیس‌جمهور اعلام کرده‌اند وزارت علوم در حال انجام فعالیت‌های جاری و آماده شدن برای آغاز آرام و پرنشاط سال تحصیلی جدید است.

سرپرست وزارت علوم گفت: طبیعتا زمانی که رئیس‌جمهوری بخواهند گزینه‌ای برای وزارت علوم معرفی کنند، از افراد مورد نظر برنامه‌هایشان را خواهند گرفت.

هاشمی همچنین درباره تعامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی و برخی اختلافات ایجاد شده درباره دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دکتری اظهار کرد: اختلاف نظر امری طبیعی است که همواره در مصادیق و تطبیق چارچوب ها اتفاق می‌افتد اما در نهایت آنچه که مورد نظر وزارت علوم است رعایت استانداردهای علمی است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در وزارت علوم با دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی تعامل مستمر دارند و درحال حاضر نیز جلسات کارشناسی در جریان است تا بتوانیم ضمن حفظ استانداردها در مسیر ارتقای کیفیت علمی، به گونه‌ای حرکت کنیم که همه دانشگاه‌ها و مجموعه آموزش عالی از کیفیت موردنظر برخوردار شوند.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به مسائل مطرح شده درباره دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دکترای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تعیین رشته‌ها و اعلام نتایج با وزارت علوم همکاری و التزام خوبی نیز به استانداردهای علمی مصوب مراجع مربوطه داشته است. در همین راستا نتایج دوره‌های دکتری نیز در فضای آرام و منطقی اعلام شد.

هاشمی ادامه داد: درباره دوره های کارشناسی ارشد نیز گفت‌وگوها و جلسات فی مابین ادامه دارد. امیدواریم این جلسات با دو رویکرد حفظ کیفیت و تعهد به استانداردهای علمی و همچنین تعامل و تفاهم سازنده در این مسیر پیش برود.

وی با بیان اینکه همه مدیران و همکاران مجموعه‌های آموزشی را دوستان خود می‌دانیم، خاطر نشان کرد: میان دانشگاه‌های مختلف تبعیض قائل نمی‌شویم و به همه مدیران این دانشگاه‌ها و مراکز علمی توصیه می‌کنیم که به ضوابط و قوانین مصوب توجه کنند و در جهت ارتقای کیفیت مجموعه خود تلاش نمایند.

سرپرست وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه چنانچه سطح کیفی دانشگاهی افت کند، آن دانشگاه بیش از سایرین متضرر می‌شود، اظهار کرد: رسالت تاریخی همه دانشگاهیان این است که در جهت ارتقای کیفیت و حفظ سطح علمی با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا