استفاده از سیستم‌های هشدار صندلی عقب

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، اگرچه استفاده از این‌گونه سیستم‌ها هنوز به‌صورت قانون درنیامده اما خودروسازان روش‌های ساده‌ای را به منظور اطمینان از اینکه والدین حضور کودک در خودرو را فراموش نمی‌کنند طراحی کرده‌اند.


از جمله اولین سیستم‌های یادآوری صندلی عقب می‌توان به سیستم بکار رفته در جی‌ام‌سی آکادیا 2016 اشاره کرد. اگر درب عقب خودرو تا 10 دقیقه قبل از روشن شدن یا در هرزمانی که خودرو روشن می‌شود، باز شده باشد، در هنگام خروج به راننده هشدار داده می‌شود. از زمان معرفی سیستم یاد شده در آکادیا، جنرال موتورز آن را در 20 خودروی دیگر نیز نصب کرده است.


نیسان نیز هشدار درب عقب خود را دارد که اگر درب عقب پیش از رانندگی باز شود هشدار می‌دهد.
دکتر Aditya Belwadi تلاش دارد این تکنولوژی را مرسوم‌تر کند. او روش‌های زیادی را برای به‌کارگیری تکنولوژی موردنظر امتحان کرده اما می‌داند که نصب استاندارد این سیستم در تمامی خودروها زمان می‌برد.
او می‌گوید: اگر تکنولوژی جدیدی را معرفی کنید حداقل یک دهه طول می‌کشد تا تمامی خودروها به آن مجهز شوند. این تکنولوژی‌ها واقعاً نمی‌توانند جایگزین رفتار انسانی شوند. شما چگونه رفتار می‌کنید؟ چگونه والدین خود را آگاه می‌کنید؟ آیا این یک برنامه است؟ آیا این برنامه در صورت از کار افتادن گوشی نیز کار خواهد کرد؟ آیا هشدار خواهد داد؟ آیا خودروی شما شیشه‌ها را پایین خواهد کشید یا کولر را روشن خواهد کرد یا با پلیس تماس خواهد گرفت؟


به‌طور متوسط هرساله 37 کودک در آمریکا پس از ترک خودروها توسط والدین و به خاطر دمای بسیار بالای کابین جان خود را از دست می‌دهند. امید است چنین تکنولوژی‌هایی باعث کاهش این آمار و رساندن آن به صفر شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا