رهایی از چالش به کمک فولکس واگن

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، البته این شرکت تا سال 2000 به حرکت کج دار و مریز خود ادامه می‌داد تا اینکه در این سال به مالکیت کامل فولکس درآمد. این خودروساز اهل جمهوری چک در روزگار قدیم تنها مدل‌های Favorit و Forman را تولید می‌کرد که تیراژ سالیانه آن در سال 1991 برابر با 172074 دستگاه خودرو بود. اولین خودرویی که با استفاده از دانش و تجربه فولکس ساخته شد مدل Felicia 1994 بود که اساساً نسخه‌ای ارتقا یافته از Favorit محسوب می‌شد.
در سال 1996 اولین نسل اوکتاویا با استفاده از پلتفرم مشتق شده از گلف نسل چهارم تولید شد. در حقیقت این خودرو اولین محصول اشکودا بود که صفر تا 100 آن با استفاده از مزیت سخت‌افزاری و مهندسی فولکس‌واگن ساخته شده بود. اوکتاویا با فاصله زیاد عنوان پرفروش‌ترین محصول تاریخ اشکودا را یدک کشیده و تاکنون 5.6 میلیون دستگاه از آن فروخته شده‌اند. در رده دوم مدل فابیا با فروش 4 میلیون دستگاهی قرار داشته و پس از آن نیز مدل‌های Felicia با فروش 1.4 میلیونی و ساپرب با فروش 1.02 میلیون دستگاهی قرار دارند.


نه تنها سبد محصولات اشکودا پر و پیمان تر از قبل بوده بلکه هم‌اکنون کراس اوورهای کاروک و کودیاک نیز تولید می‌شوند. تعداد کارخانه‌های این شرکت از 3 به 15 در روزگار کنونی رسیده است. همچنین نباید از تولید مدل‌های سیتی گو و رپید به عنوان مدلی کوچک‌تر و ارزان‌تر غافل شد.


اشکودا در سال‌هایی که تحت تملک فولکس‌واگن قرار داشته توانسته 15 میلیون دستگاه خودرو تولید کند و اگر این خودروها را در یک خط قرار دهید طول آن خط به 66200 کیلومتر می‌رسد. این خودروساز سال پیش 1.1 میلیون دستگاه خودرو را در تقریباً 100 کشور جهان فروخت و انتظار می‌رود در سال جاری به خاطر کراس اوورهای خوب عملکرد خوب‌تری داشته باشد.


در آینده سبد محصولات اشکودا شلوغ‌تر خواهد شد و 5 خودروی الکتریکی تا اواسط دهه میلادی آینده وارد بازار خواهند شد. همچنین چندین مدل پلاگین هیبریدی ساخته شده بر پایه مدل‌های کنونی نیز ارائه خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا