هجدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان در تهران آغاز بکار کرد

به گزارش سیناپرس ، دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین المللی پزشکی تولید مثل روز چهارشنبه در حاشیه کنگره به ایرنا گفت: 239 طرح تحقیقاتی از 45 کشور دنیا به دبیرخانه کنگره ارسال شده که پنج طرح به عنوان برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

دکترپروانه افشاریان اظهار کرد: بیشترین طرح از کشورهای هند با 24 طرح، ایتالیا و چین با 20 طرح، امریکا با 19 طرح، ژاپن با 14 طرح، آلمان با 12 طرح، ایران و انگلیس با 11 طرح و اسپانیا و استرالیا با 9 طرح است.
وی افزود: پرفسور توماس براون از آلمان برنده گروه سلول های بنیادی، پروفسور ریکاردو فاد از هلند برنده گروه پزشکی بازساختی، دکتر دیوید گرینینگ از استرالیا برنده گروه جنین شناسی، دکتر کایی ناسو از ژاپن برنده گروه ژنتیک و دکتر خالق خان از کشور ژاپن برنده گروه ناباروری زنان به عنوان برگزیدگان بین المللی این کنگره هستند.
افشاریان ادامه داد که دکتر مهناز اشرفی، دکتر مهدی شیخ، دکتر حسین قنبریان، دکتر فرشته اسفندیاری و دکتر کامبیز گیلانی به عنوان برگزیدگان داخلی این کنگره انتخاب شدند.
وی افزایش همکاری های علمی دانشجویان دوره دکترای با افراد صاحب نامه، توسعه طرح های مشترک و بیان آخرین یافته های علمی در این حوزه را از اهداف این رویداد علمی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با ایجاد بسترهای مناسب این موضوعات مهم محقق شوند.
افشاریان به برگزاری شش کارگاه آموزشی در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: اصول بافت شناسی و رنگ آمیزی ایمونوهیستوشیمی و ایمونوفلورسنت، کشت و نگهداری سلول های بنیادی جنینی موشی، کشت و نگهداری سلول های بنیادی پرتوان انسانی از جمله کارگاه های آموزشی است که از اول تا پنجم شهریور ماه در سالن همایش پژوهشگاه رویان برگزار شده است.
دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل گفت: کارگاه آشنایی با مشاوره ناباروری، جداسازی و تخلیص سلول های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف: مغز استخوان، پالپ دندان و بافت چربی و سمپوزیوم تاثیر آلاینده های محیطی و شیوه تغذیه بر ناباروری از ششم تا هفتم شهریور ماه در پژوهشگاه رویان برگزار شده است.
در مدت برگزاری هجدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل از 8 تا 10 شهریور ماه، سیزدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و دوازدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل هم در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

رویان پیشرو در تحقیقات سلول های بنیادی در منطقه
دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان نیز به دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: رویان پیشرو در تحقیقات سلول های بنیادی در منطقه است.
دکتر کوروش شاهپسند در حاشیه کنگره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه تحقیقاتی در سال ۲۰۰۳ میلادی کار خود را در مورد تولید سلول های بنیادی از جنین موش آغاز کرد و امروزه در زمینه هایی مانند بیولوژی سلولی، پزشکی بازساختی و مهندسی بافت تحقیقات فراوانی در حال انجام دارد.
وی افزود: تعدادی از طرح های تحقیقاتی پژوهشگاه رویان بزودی رونمایی می شود تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
وی بر لزوم کاربردی کردن دانش در این حوزه تاکید کرد و گفت: سعی شده است که در این کنگره هم در این راستا گام برداریم.
شاهپسند به حضور ۲۲ مدعو خارجی از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: این افراد آخرین یافته های علمی خود را ارائه خواهند کرد.
وی، ارائه آخرین یافته علمی و توسعه همکاری با مراکز علمی معتبر دنیا و دانشمندان صاحب نام را از جمله اهداف این کنگره اعلام کرد و گفت: شاهد گسترش ارتباطات با دانشمندان برتر با دانشجویان دکترای هستیم که امیدواریم این روند شتاب بیشتری بگیرد.
شاهپسند محدودیت بودجه را یکی از عوامل مهم برای کندی روند تحقیقات اعلام کرد و گفت: محققان ایرانی در تلاش هستند از امکانات و تجهیزات مناسب در کشورهای پیشرفته برای کارهای خود استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا