Canon EOS M100 بهترین جایگزین برای دوربین گوشی!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،دوربین EOS M 100 دارای حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی APS-C CMOS است که نسبت به حسگرهای مورد استفاده در دوربین گوشی‌ها در سطح بالاتری قرار دارد. این دوربین دارای یک صفحه‌نمایش لمسی است که باعث می‌شود استفاده از این دوربین برای افرادی که غالبا از دوربین گوشی استفاده می‌کنند، آسان شود و کاربران می‌توانند با استفاده از این نمایشگر لمسی به‌راحتی حالت‌های مختلف و همچنین تنظیمات مختلف را تغییر دهند و فوکوس را نیز به‌راحتی تنظیم کنند. صفحه‌نمایش EOS M100 به صورت زاویه‌دار تعبیه شده و از قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه نیز برخوردار است که امکان گرفتن تصاویر گرفتن و یا عکس گرفتن در زوایای دشوار را برای کاربران فراهم می‌کند.

حسگر APS-C CMOS به همراه حسگر پردازنده Digic 7 کانن در دوربین تعبیه شده است که امکان تصویر برداری با چهار فریم در ثانیه و همچنین تصویربرداری با ۶٫۱ فریم در ثانیه در هنگام فوکوس ثابت بر روی نخستین فریم را فراهم می‌کند. همچنین این دوربین دارای فناوری Dual Pixel است که امکان فوکوس کردن به صورت سریع‌تر و روان‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند و حتی می‌توان گفت که در این زمینه با جدیدترین دوربین های DSLR بدون آینه کانن قابل مقایسه است. این دوربین از فیلم‌برداری با وضوح ۴K پشتیبانی نمی‌کند که با توجه به قیمت آن چندان تعجب‌برانگیز نیست، اما از قابلیت فیلم‌برداری Full HD با ۶۰ فریم در ثانیه برخوردار است.

همانطور که گفتیم این دوربین برای کاربرانی طراحی شده است که می‌خواهند به جای دوربین گوشی از دوربین حرفه‌ای‌تری استفاده کنند و آشنایی چندانی با اصول عکاسی حرفه‌ای ندارند. به همین دلیل در اپلیکیشن این دوربین منویی تحت‌عنوان Creative Assist وجود دارد که کاربران مبتدی بدون نیاز به آشنایی با مفاهیمی مانند دریچه دیافراگم یا نوردهی می‌توانند با گزینه‌های موجود در این منو روشنایی تصاویر را افزایش دهند و یا پس‌زمینه آن‌ها را تار کنند. به گفته طراحان این دوربین، گزینه‌های این منو می‌توانند به افراد مبتدی کمک کنند تا مهارت‌های خود در رابطه با عکاسی حرفه‌ای را ارتقا دهند. در ضمن EOS M100 از ویژگی‌های دیگری همچون فیلترهای خلاقانه، حالت کنترل میزان HDR نور پس‌زمینه (استفاده از این حالت در هنگام تصویربرداری از مناظری که هم دارای نقاط روشن و هم دارای نقاط تیره هستند، به کاربر کمک زیادی می‌کند و با فراهم کردن امکان تنظیم میزان نوردهی باعث می‌شود سایه‌های ایجاد شده به دلیل نور پس‌زمینه به حداقل برسند)، امکان گرفتن تصاویر پرتره سلفی و همچنین حالت Bulb exposure (در این حالت نوردهی طولانی‌مدت انجام می‌شود) برخوردار است.

این دوربین مجهز به بلوتوث است و از آن برای برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند برای تعیین موقعیت تصاویر و همچنین انتقال فایل‌ها به صورت بی‌سیم به آن‌ها استفاده می‌کند.

دوربین M100 از سال ۲۰۱۵ جایگزین دوربین‌ EOS M10 شد و طراحی و قیمت آن نیز مشابه EOS M10 است. این دوربین بر خلاف دوربین M5 که دارای قیمت بیشتری است، فاقد منظریاب الکترونیکی (EVF) است و سرعت تصویربرداری آن هم تقریبا نصف سرعت M5 است. EOS M100 کوچک‌ترین دوربین سری M کانن است و حسگر به کار گرفته شده در آن همان حسگر مورد استفاده در است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا