برنامه پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برای تعریف الگوهای ساماندهی و توسعه هنرهای شهری

پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی شبکه‌برنامه‌ای را جهت سازماندهی کار پژوهشی و تعریف موضوعات کلان بر اساس نیازهای پژوهش کشور و حل مسائل انسانی، فرهنگی و اخلاقی جامعه برای گروه‌های پژوهشی خود تعریف کرده است.

در گروه پژوهشی جامعه شناسی موضوع "سازگاری‌ها و ناسازگاری‌های جماعت‌گرایی در اخلاق ایرانی" را انتخاب شده که که یک طرح ملی است و علاوه بر اجرا در سطح کلان، بخشی از طرح تحت عنوان کاربری در سازمان برنامه مطرح شده است.

در گروه پژوهشی مدیریت برنامه پژوهشکده نیز موضوع "شناسایی وضعیت اوقات فراغت رسمی و غیررسمی جوانان ایرانی" به عنوان "شبکه‌برنامه" برگزیده‌ شده است.

این بحث در کشور همواره جز اولویت‌های فرهنگی مطرح بوده که در حال حاضر با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری به صورت علمی در حال انجام است. همچنین طرح جنبی از این طرح به سازمان برنامه به زودی به تصویب نهایی می‌رسد.

همچنین در گروه پژوهش هنر پژوهشکده عنوان شبکه‌برنامه انتخاب شده "الگوهای ساماندهی و توسعه هنرهای شهری" است که به صورت یک کار علمی منسجم در قالب طرح‌های متعددی با کارفرمایی جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

در گروه معماری و منظر شهری نیز عنوان شبکه‌برنامه "تحلیل حرکت روزمره پیاده در شهر تهران" انتخاب شده است که به نقش و جایگاه مکان‌های در معرض دید و میزان اثرگذاری بر فرهنگ شهر تهران می‌پردازد و نشان می‌دهد که چه رابطه متقابلی بین پیاده‌ها و جغرافیای شهری وجود دارد.

این طرح به عنوان یک طرح پژوهشی کلان تصویب نهایی شده و به همراه طرح‌های فرعی در حال اجرا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا