گزارش جراحی خروج جنین از جمجمه

بر اساس گزارش منابع پزشکی ، یک دانشجوی دکترا از دانشکده انفرماتیک و کامپیوتر دانشگاه ایندیانای ( Indiana University School of Informatics and Computing ) ایالات متحده امریکا به تازگی تحت جراحی قرار گرفته و جنین دو قلویی که دارای مو، استخوان و دندان بوده را از مغزش خارج کرده اند .

قابل ذکر است که این جنین دو قلو مشکلات بسیاری را در رابطه با تمرکز ذهنی و دیگر فعالیت های مغزی برای این دانشجو ایجاد کرده بود . یامینی کرانام ( Yamini Karanam) 26 ساله ، که در دوران تحصیلی خود  دانشجوی درخشان و با استعداد نیز معرفی شده بود ، از مشکل خود در رابطه با درک مقالات ساده با دوستان و همکارانش سخن گفت .

اولین تشخیصی که در رابطه با مشکلات مغزی و دردهای او داده شد ، وجود یک تومور بود . او بیمار شده و شدت بیماری اش افزایش پیدا کرده و تومور درون سرش بزرگ و بزرگتر شد . وضعیت او به جایی رسید که نمی توانست مطالعه کند ، راه برود و حتی غذا بخورد و دردهای ناشی از سرش سراسر بدنش را نیز فرا گرفت.

دوستان کرانام برای نجات دوست خود یک حساب آنلاین باز کردند تا بتوانند کمک های مردمی را برای عمل جراحی او جمع آوری کنند .

کرانام ، دکتر هرایر شاهینیان (Hrayr Shahinian) متخصص و جراح جمجمه را از موسسه Skull Base در لس آنجلس را پیدا کرد . این جراح قادر بود تا این عمل جراحی را انجام داده و تومور را بیرون آورد. او اعلام کرد که تنها نیاز به یک برش کوچک در مغز دارد تا بتواند این عمل را به خوبی انجام داد او آن را عمل جراحی سوراخ کلید (keyhole surgery) نامیده است .

قابل ذکر است که تومور کرانام یک تومور عادی نبود بلکه توموری متشکل از بافت های مختلف یک جنین (teratoma) بوده است . این تراتوما شامل استخوان ، مو و دندان بوده و در واقع دوقلوی کرانام بوده که رشد نکرده است .

در حال حاضر یامینی کرانام روزهای پس از عمل و دوره نقاهت خود را می گذراند و انتظار می رود که به زودی بهبودی کامل خود را به دست آورد . او می گوید : جراح توانست خواهر دو قلوی مزاحم  من را که 26 سال تمام  شکنجه ام داده بود ، از من جدا سازد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا