این افزونه‌های مرورگر کروم را نصب نکنید!

به گزارش سیناپر به نقل از کلیک،شاید شما هم متوجه این موضوع شده‌ باشید که همیشه رسانه‌ها و وبسایت‌های خبری به دنبال بهترین‌ها در همه زمینه‌ها می‌روند و آن‌ها را به مردم معرفی می‌کنند. گاهی اوقات بهتر است رویکرد متفاوتی داشته باشیم و به جای اینکه بهترین‌ها را معرفی کنیم، فهرستی از بدترین‌های یک موضوع را به مردم ارائه بدهیم. به عنوان نمونه در این مطلب به معرفی پنچ مورد از بدترین افزونه‌های مرورگر اینترنتی کروم پرداخته‌ایم که کاربرد چندان مفیدی ندارند و به جرات می‌توان گفت جزو افزونه‌های هرز و زائد مرورگر اینترنتی کروم و فروشگاه گوگل محسوب می‌شوند.

به طور جدی، این افزونه‌ها را در سیستم خانگی خود نصب و امتحان نکنید. فهرست زیر، بدترین مرورگر‌های اینترنتی کروم را به شما معرفی می‌کند که برخی از آنها تهدیدی واقعی برای امنیت رایانه شما هستند و توسعه‌دهندگان این افزونه‌ها می‌خواهند شما برای یک‌بار هم که شده آن‌ها را بر روی رایانه خود دانلود، نصب و اجرا کنید.

nCage

1th pic

یکی از بیهوده‌ترین افزونه‌های مرورگر اینترنتی کروم، افزونه‌ nCage است که هیچ کاربرد مفیدی ندارد. با دانلود و نصب این افزونه در مرورگر کروم، تمامی تصاویر و عکس‌های یک وبسایت با تصاویر نیکلاس کیج بازیگر معروف هالیوود عوض می‌شوند. به بیان دیگر تصاویر نیکلاس کیج در سنین مختلف جایگزین تصاویر وبسایت می‌شود. با تمام احترامی که به نیکلاس کیج قائل هستم باید بگویم این افزونه واقعا کار مضحکی را انجام می‌دهد.

AVG Web TuneUp

2th pic

اگر شما از افزونه‌ی AVG به نام Web TuneUp برای کروم استفاده می‌کردید، این احتمال وجود دارد که به سیستم شما نفوذ شده باشد. کار افزونه‌ی Web TuneUp این است که نتایج جستجوی مشکوک را با علامت پرچم مشخص ‌کند تا به این طریق کاربران به دام وب‌سایت‌های خطرناک نیفتند. اما براساس مطلبی که در یکی از وب‌سایت‌های مرتبط با امنیت گوگل پست شده، به نظر می‌رسد این افزونه به گونه‌ای کدنویسی شده که در مقابل هکرها آسیب‌پذیر است و می‌تواند داده‌های شخصی را در معرض خطر قرار دهد. افزونه مورد بحث همیشه با مشکل مواجه بوده است و این بار نیز حفره امنیتی ایجاد شده در آن به گونه ای بوده که اطلاعات شخصی و تاریخچه وب گردی کاربران را بسیار آسان در اختیار شخص سوم ها قرار می داده و مهاجمان سایبری به راحتی می توانند از این باگ به نفع خود بهره بگیرند.

Cenafy

3th pic

افزونه Cenafy همانند افزونه‌های گفته شده در بالا کاملا بی هدف طراحی شده است. این افزونه از اعتبار و محبوبیت جان سینا (John Cena) استفاده کرده است و یک سری Task‌ها و سوالات را به کاربر نشان می‌دهد. با انجام دادن Task‌ها و پاسخ دادن به سوالات، بصورت لحظه‌ای تصویر جان سینا ظاهر می‌شود و نام او با صدای بلند گفته می‌شود. به جرات می‌توان گفت حتی عنوان سرگرم‌کننده را نمی‌توان به این افزونه اختصاص داد.

Trump Reactions

4th pic

این افزونه Chrome تمام گزینه های واکنشی فیس بوک را به تصاویر مختلف دونالد ترامپ تغییر می دهد. کاربرانی که از این افزونه استفاده کرده‌اند می گویند که این افزونه به درستی کار نمی کند. اگر لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود را دوست دارید پیشنهاد می‌کنم این افزونه را دانلود و نصب نکنید. این امکان وجود دارد که افزونه حاوی فایل‌های مخربی باشد که به رایانه شما آسیب بزند.

Particle

در توضیحات این افزونه نوشته شده که: با استفاده از این افزونه می‌توان یک بکگراند متحرک با شکل های هندسی و حساس به ماوس است که به آن پارتیکل می گویند را طراحی کرد از این بکگراند متحرک می توانید در صدها جا استفاده کنید. اما این همه آن چیزی نیست که می‌بایست درباره افزونه Particle بدانید. این افزونه حاوی فایل‌های مخرب و تروجان است که بلافاصله پس از نصب وارد سیستم شما می‌شود و به نرم‌افزار رایانه شما آسیب می‌زند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا