«کاوه مدنی» پیشنهاد مسئولیت وزارت نیرو را تکذیب کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،  در چند روز اخیر،  برخی اخبار فضای مجازی حاکی از در نظر گرفته شدن دکتر کاوه مدنی،  استاد مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن، برنده جایزه هوبر در سال ۲۰۱۷ و دانشمند برجسته علوم زمین در سال ۲۰۱۶، به عنوان یکی از گزینه های سکانداری وزارت نیرو است.

گمانه زنی ها در مورد احتمال عدم اقبال مجلس در صورت معرفی گزینه هایی با سوابق مشابه حبیب الله بیطرف در زمینه سد سازی و انتقال آب این باور را تقویت کرده است که تمایل روحانی به انتخاب گزینه سکانداری وزارت نیرو از میان مدیران کنونی و سابق بخش آب کاهش یافته است.

کاوه مدنی یکی از گزینه هایی است که مورد توجه گروههای فعال آب و محیط زیست بوده و احتمال حضورش در وزارت نیرو با استقبال افرادی چون دکتر حسین صدقی،  استاد هیدرولوژی و منابع آب مواجه شده که از منتقدان جدی وزارت نیرو و عملکرد دولت در زمینه مدیریت منابع آب محسوب می شود.

کاوه مدنی در گفتگو با مهر در واکنش به اخبار منتشره در مورد پیشنهاد تصدی وزارت نیرو به او گفت: من از موضوعات مطرح شده کاملا بی خبرم. تا کنون پیشنهادی در این زمینه به من داده نشده است.

وی گفت: وزارت نیرو تنها یک وزارتخانه سیاسی نیست. بلکه به خاطر وضعیت کنونی منابع آب، امنیتی هم شده است. بنابراین وزیر متخصصی که سیاسی نباشد و بعد امنیتی مدیریت منابع آب را درک نکند،  نمی تواند از پس مدیریت سازمان عریض و طویلی چون وزارت نیرو بر آید. از آن سو اگر فقط ابعاد سیاسی و امنیتی برای انتخاب وزیر در نظر گرفته شود،  فقدان دانش تخصصی می تواند عملکرد این وزارتخانه را بیشتر از گذشته تضعیف کند.

وی همچنین تأکید کرد: در صورت صلاحدید وزیر آینده نیرو،  متخصصان داخلی و ایرانی خارج از کشور می توانند کمک شایانی به تقویت بنیه علمی و تخصصی وزارت نیرو بکنند. وزارت نیرو به خاطر غرق شدن در بروکراسی و مدیریت مسائل پیچیده جاری در برنامه ریزی دراز مدت و استراتژیک موفق نبوده است و نتوانسته فضا و اهداف مدیریتی خود را با علم روز و نیازهای جامعه تطبیق دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا