برای موفقیت به درون بیاندیشید

به گزارش سیناپرس به نقل از مجله شبکه، آیا می‌دانید که شما درون‌گرا هستید یا برون‌گرا؟ آیا می‌دانید هر کدام از این ویژگی‌ها چه معنا و چه نشانه‌هایی دارند؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توانیم یک درون‌گرا را از یک برون‌گرا تشخیص دهیم؟ آیا می‌دانید که با شناخت بهتر ویژگی‌های شخصیتی می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی خود آگاهانه‌تر عمل کنیم و در نهایت با استفاده از این ویژگی‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی خود موفق‌تر باشیم؟

اگر کارآفرین جوانی هستید و با استفاده از اندک سرمایه‌ای از خانواده یا بانک کاری راه انداخته‌اید، اگر مدیر یک شرکت بزرگ شبکه‌ای هستید که ده‌ها و صدها همکار دارید، اگر مادری هستید که هر روز باید دو فرزند خردسال خود را جمع‌وجور کنید یا کارمند ساده یک اداره؛ زمان تنها دارایی واقعی شما است. این مطلب تلاش می‌کند یکی از ساده‌ترین راه‌های موفقیت و مدیریت زمان و اولویت‌بندی کارها را با شما در میان بگذارد. شاید ابتدا چنین به نظر برسد که این روش تنها شیوه اولویت‌دهی کارها است و ارتباط چندانی با موفقیت ندارد. اما لطفاً کمی صبر کنید! اگر بتوانیم اولویت کارهای‌مان را بر اساس عقل و با توجه به واقعیت مشخص کنیم، در واقع توانسته‌ایم مهار ذهن‌ خود را نیز در دست بگیریم و آن را از هرزه‌گردی بازداریم. به‌کارگیری این روش باعث می‌شود کنترل بسیار بیش‌تری بر زندگی و اهداف درازمدت‌مان داشته باشیم. هنگامی که کنترل ذهن خود را به دست بگیریم و اولویت‌های زندگی را بر اساس اهداف‌مان تعریف کنیم، چاره‌ای جز موفقیت نداریم!

پرونده‌های نا‌تمام (Unfinished Business) نقشی بسیار مهم در زندگی ما و کیفیت آن دارند. پرونده‌های نا‌تمام در عدم رضایت از خود و تضعیف حرمت نفس ما بسیار موثرند و در تصمیم‌گیری‌های ما در مورد آینده اثرگذارند و تا روزی که، چه در جهت مثبت و نیل به هدف یا در جهت پذیرش شکست، بسته نشوند، این نقش‌آفرینی را در زندگی ما حفظ خواهند کرد.

بهترین راهی که چیزهای خوبی را به زندگی خود دعوت کنید این است که در خانه‌تان اتاقی برای آن‌ها آماده کنید! همان‌طور که در دفتر کار یا خانه‌تان، هر از گاهی باید چیزهای بی‌مصرف را دور بریزید، اگر هم گاهی در ذهن‌تان یک خانه تکانی بکنید، حتما چیزهای دورانداختنی زیادی پیدا می‌کنید. دوری در مغزتان بزنید و اگر هر یک از این ۲۵ مورد را پیدا کردید، از پنجره به بیرون پرتابش کنید!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا