ایران انسان به فضا می فرستد

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، دکتر فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضا، درباره چگونگی انجام پروژه اعزام انسان به فضا گفت: این پروژه با اعزام موجودات میکروبی و ماکروبی آغاز و تا کنون دو میمون به فضا اعزام کرده که با سلامت کامل بازگشته‌اند.
وی با اشاره به هزینه‌ بالای ارسال انسان به فضا، تصریح کرد: به همین منظور ما در راستای بومی سازی این دانش با همکاری کشور روسیه به دنبال طراحی کپسول ارسال انسان به فضا تا سال 1404 هستیم.
رئیس پژوهشگاه هوافضا ادامه داد: این موضوع در زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که ایمنی کامل سرنشین با رعایت استانداردهای بین المللی تضمین شود به همین منظور ما با کشور روسیه مذاکراتی را انجام داده‌ و برای انجام این پروژه در طی سه مرحله تفاهم‌هایی را صورت دادیم.
رئیس پژوهشگاه هوافضا در ادامه به تبیین این سه مرحله پرداخت و گفت: در دوره اول فضانورد ایرانی با کپسول و کپسول‌برهای روسی و از خاک روسیه پرتاب خواهد شد و پس از یک چرخش به دور زمین در خاک روسیه فرود خواهد آمد.
امی خاطر نشان کرد: درمرحله نیز دوم فضانورد ایرانی با کپسول و کپسول‌برهای روسی و از خاک روسیه پرتاب خواهد شد اما در بازگشت در خاک ایران فرود خواهد آمد.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به مرحله سوم، تصریح کرد: دراین مرحله فضانورد ایرانی با کپسول و کپسول‌برهای ایرانی و از خاک ایران پرتاب خواهد شد و بازگشت آن نیز در خاک ایران خواهد بود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا