قدرتمندترین UTV برقی جهان

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، شرکت نیکولا پاوراسپرتز مشخصات نهایی UTV چهار صندلی خود را با نام نیکولا Zero که قرار است در سال آینده به فروش برسد اعلام کرد. این خودروی آف‌رود با نهایت شارژ ۱۲۵ کیلووات ساعت، می‌تواند در زمان ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نیکولا Zero تمام الکتریکی در دو گزینه‌ی عملکردی کاملا باورنکردنی در دسترس خواهد بود: نوع اول با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و حدود ۵ هزار نیوتن‌متر گشتاور  عرضه می‌شود؛ اما مدل قوی‌تر، دارای قدرت ۵۵۵ اسب بخار و ۶۶۴۰ نیو‌تن‌متر گشتاور است. سه آپشن نیز برای باتری وجود دارد: ۷۵، ۱۰۰ و ۱۲۵ کیلووات ساعت. در حالت آف‌رود ۴×۴ (خارج از جاده)، در صورت استفاده از بزرگ‌ترین نوع باتری، این خودروی الکتریکی می‌تواند ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید.

UTV جدید نیکولا

UTV جدید نیکولا

UTV جدید نیکولا

نمی‌توان با اطمینان قیمت مدل ۵۵۵ اسب بخاری همراه باتری ۱۲۵ کیلووات ساعتی را برآورد کرد؛ اما می‌توان با اطمینان گفت که این خودرو بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. نیکولا پاوراسپرتز (Nikola Powersports) ادعا می‌کند که پس از اولین آزمایش سواری و رانندگی این خودروی الکتریکی که برای ماه دسامبر در سنت جورج ایالت یوتا برنامه‌ریزی شده است، نمایندگی‌های مجاز می‌توانند رزرو فروش این خودرو را از ماه ژانویه ۲۰۱۸ شروع کنند. آستانه‌ی قیمت این خودرو برای مدل ۴۱۵ اسب بخار، حدود ۳۵ هزار دلار اعلام شده است.

UTV جدید نیکولا

UTV جدید نیکولا

تروور میلتون، مدیر عامل شرکت نیکولا، می‌گوید: نیکولا Zero اولین UTV جهان خواهد بود که با سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری، فناوری ضد واژگونی، کنترل کشش و توزیع بهینه گشتاور (تورک وکتورینگ) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. به‌طور معمول این گزینه‌ها برای خودروهای اسپرت پیشرفته در نظر گرفته می‌شود و معمولا در UTV-ها یافت نمی‌شود. ما سخت تلاش کرده‌ایم تا رانندگی با این UTV را در خیابان قانونی کنیم و در بسیاری از ایالت‌ها می‌توانیم نیکولا Zero UTV را برای استفاده شهری به کار ببریم. هیچ UTV دیگری نمی‌تواند خود را با عملکرد نیکولا Zero مطابقت دهد یا با آن رقابت کند. این خودروی آف‌رود بسیار سریع حرکت می‌کند و علاوه بر حمل چهار مسافر، می‌تواند در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

UTV جدید نیکولا

ویژگی‌های مدل استاندارد این خودروی آف‌رود عبارتند از: فرمان قدرتی الکتریکی، ارتفاع تعلیق جلو و عقب ۲۰ اینچی، فاصله زمین تا شاسی ۱۴ اینچی، فریم گسترده ۶۲ اینچی، چهار موتور الکتریکی مستقل، رینگ‌های ۳۲ اینچی، چرخ‌های قفل مهره‌ای، گیره تریلر یا قلاب مخصوص یدک‌کشی، بروزرسانی نرم‌افزار هواشناسی، نمایشگر مرکزی اطلاعات ۱۰ اینچی، پنل ابزار دیجیتال ۷ اینچی، آپشن رنگ‌آمیزی چندرنگی، موتور الکتریکی و جعبه‌دنده ضد آب IP67، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های عقب و صندلی‌های سفارشی. همه این امکانات با یک ضمانت‌نامه دوساله ارائه می‌شود.

ویژگی‌های اختیاری برای مدل‌های ارتقاءیافته عبارتند از: پیشرانه‌ی ۵۵۵ اسب بخار، مجوز تردد در خیابان (برای برخی از ایالت‌ها)، سیستم توزیع بهینه گشتاور، ترمز ABS، سیستم حفاظت ضد واژگونی، سیستم کنترل کشش، وینچ جلو و عقب ۴۵۰۰ پوندی، فرمان عقب ۱۰ درجه، سیستم صوتی کارخانه، خروجی برق ۱۵ کیلووات در ۱۱۰/۲۲۰ ولت، شارژر برق مستقیم ۴ کیلووات خورشیدی با خروجی ۴۰۰ ولت، روشنایی داخلی LED، پروفیل‌های سواری، شیشه جلو، آینه‌های سفارشی، دوربین و بسته‌ی گارانتی چهارساله.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا