محافظ گوشی هوشمند از گرما و سرما

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین، حفاظت از گوشی در برابر ضربه و نیز تغییرات شدید دمایی، از دغدغه‌های بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. در این میان، شاید خرید یک قاب محافظ برای گوشی آسان‌ترین راه‌حل ممکن به نظر برسد. همچنین شرکت‌های مطرح سازنده گوشی‌های هوشمند نیز معمولا مدل‌های برتر خود را به فناوری‌های مختلفی مانند مقاومت در برابر آب یا ضربه مجهز می‌کنند، اما در بسیاری از شرایط، این فناوری‌ها نمی‌توانند چندان موثر باشند.

بتازگی یک شرکت نوآور، یک کیف کوچک محافظ گوشی ساخته که توانایی حفاظت از گوشی در برابر دمای بسیار بالا و بسیار پایین و همچنین نفوذ آب را دارد. این کیف فوزی (Phoozy) نام دارد و در نگاه اول تفاوت چندانی با سایر کیف‌های ویژه گوشی هوشمند ندارد، اما شاید تعجب کنید که در ساخت این کیف، از فناوری ناسا بهره گرفته شده است!

از آنجا که در فضای بیرون از جو زمین، تابش‌های کیهانی و نیز تغییرات دمایی شدیدی وجود دارد، بدن فضانوردان باید مورد محافظت قرار گیرد. به همین علت، لایه بیرونی لباس آنها به گونه‌ای طراحی می‌شود که تا حد امکان، این تابش‌ها را بازتاب داده و مانع تغییرات دمایی قابل توجه در بدن فضانورد شود.

فوزی نیز به همین ترتیب عمل می‌کند. لایه بیرونی فوزی از جنس کروم است و می‌تواند بیش از 90 درصد از تابش مرئی خورشید و نیز امواج فرابنفش و فروسرخ را بازتاب دهد. به این ترتیب، گوشی قرار گرفته درون این کیسه تا حد زیادی از این تغییرات شدید دما در امان خواهد ماند. بنابر اعلام شرکت سازنده، فوزی می‌تواند تا دمای منفی 28 درجه سانتی‌گراد از گجت شما محافظت کند. جلوگیری از تغییرات شدید دما مزیت مهم دیگری هم دارد و آن جلوگیری از هدررفتن انرژی باتری است. از آنجا که باتری گوشی در دمای بالا بشدت مصرف می‌شود، این کیسه می‌تواند جلوی این هدررفت شارژ را بگیرد.

یکی دیگر از مزایای فوزی، ضدآب بودن و امکان شناور ماندن آن روی سطح آب است. بسیاری از مدل‌های برتر شرکت‌های مهم سازنده گوشی هوشمند ضدآب بوده و می‌توانند تا چند متر زیر آب بدون آسیب باقی بمانند. با این حال، وزن سنگین آنها سبب فرو رفتن در آب شده و همین امر خطر گم شدن یا فرو رفتن به اعماق بیشتر از حد تعیین شده را افزایش می‌دهد.

اما فوزی از قابلیت شناور ماندن در سطح آب برخوردار است و به همین علت می‌تواند خیال صاحب گوشی را از این بابت راحت کند، اما یکی از ابهاماتی که درباره این محصول جدید وجود دارد، دوام آن است. متاسفانه شرکت سازنده هیچ اطلاعاتی در مورد طول عمر مفید این کیف و مواردی که سبب کاهش عمر آن می‌شود، ارائه نکرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا