ناسا شاتل چندبار مصرف ساخت

به گزارش سیناپرس به نقل ازمهر ناسا به تازگی از یک مینی شاتل فضایی رونمایی کرده که شرکت «سیرانوادا کورپوریشن» (SNC) آن را ساخته است. این شاتل(هواپیمای فضایی) در مراحل نهایی آزمایش است و به زودی برای حمل بار به ایستگاه فضایی بین المللی به کار گرفته می شود.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: نسل آتی فضاپیماهای قابل استفاده فضایی رونمایی خواهد شد.

این هواپیما در مرکز لانگلی سازمان ناسا تحت آزمایش های متعددی قرار گرفت. به گفته ناسا این هواپیما طوری ساخته شده تا بتواند به طور مداوم پرواز کند، در باند فرودگاه بنشیند و هزینه عملیاتی کردن آن اقتصادی باشد.

 به هرحال این هواپیما Dream Catcher نام گرفته  و می تواند بار را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

 در ژانویه ۲۰۱۶ میلادی شرکت SNC یکی از سه موسسه ای بود که قرارداد برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی را از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ میلادی امضا کرد.

طبق قوانین ناسا برای برنامه های تجاری این شرکت می تواند از تونل های باد ناسا برای مطالعه و آزمایش روی Dream Catcher استفاده کند.

 به همین دلیل Dream Catcher در تونل های باد مرکز لانگلی مورد استفاده قرار گرفت.این هواپیما تقریبا یک چهارم اندازه شاتل های فعلی ناسا است و می تواند ۷ فضانورد را در خود به فضا ببرد.

هرچند تاکنون فقط یک ساختار برای فضاپیما ارائه شده اما دو سیستم مختلف برای حالت های بی سرنشین و با سرنشین آن طراحی شده است.

به گفته شرکت سازنده می توان ۱۵ بار یا بیشتر از Dream Catcher استفاده کرد. علاوه برآن فضا پیما دارای حسگرهای از راه دور، قابلیت ارائه خدمات ماهواره ای و حتی از بین برنده فعال زباله های فضایی است.

مرحله دوم آزمایش های این هواپیما در مرکز تحقیقاتی آرمسترانگ تا پایان ۲۰۱۷ میلادی انجام می شود. پس از آن ویژگی های آئرودینامیک، نرم افزارها و سیستم کنترل عملکرد هواپیما نیز آزمایش می شود. همچنین پیش بینی می شودDream Catcherتا ۲۰۱۹ میلادی  برای ارسال بار به ایستگاه فضایی بین المللی آماده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا