انبارگردانی با پهپاد‍!

به گزارش سیناپرس و به نقل از ایسنا، با استفاده از چنین سیستمی می‌توان از بروز ناهماهنگی جلوگیری کرد و به کارمندان کمک کرد تا اقلام خاص را سریع تر از قبل پیدا کنند.تصور کنید در یک انبار هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) کوچک به طور خودکار موجودی انبار را پیگیری کرده و بر آن نظارت می‌کنند. این کار به کارگران کمک می‌کند تا هم وقت آزادتری داشته باشند و هم اینکه بتوانند با سرعتی بسیار بیشتر از قبل اجناس مورد نیاز خود را پیدا کرده و انتقال دهند.

مهمتر از همه این است که پهپادها برچسب‌های RFID را از دهها متر دورتر و با درصد خطای بسیار پایین تشخیص می‌دهند.اما این هواپیماهای بدون سرنشین به اندازه کافی بزرگ نیستند تا بتوانند بازخوان(Reader) قابل حمل را برای خواندن برچسب‌های RFID حمل کنند.

به همین ترتیب محققان MIT این پهپادها را به گونه‌ای طراحی کردند که سیگنال‌های دستگاههای بازخوان را به اقلام فرستاده و برمی‌گردانند.

این بدان معنی است که این ناوگان کوچک می‌تواند با سیستم های موجود RFID، نرم افزار و برچسب‌ها به راحتی کار کند.

سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (Radio Frequency Identification) سامانه شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل داده‌ها به ‌وسیله برقراری اطلاعات بین یک Tag که به یک کالا، شئ، کارت و… متصل شده‌ و یک بازخوان (Reader) است. سامانه‌های RFID از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره‌گیری می‌کنند. اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا