اریکسون و ورایزن رکورد سرعت اینترنت را در شبکه LTE زدند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت مخابراتی اریکسون اعلام کرد که با همکاری شرکت کوالکام در شبکه موبایل LTE ورایزن به سرعت  ۱Gbps (یک گیگابیت در ثانیه) دست پیدا کرده‌اند. در آزمایشگاه شرکت اریکسون سه شرکت با زیر ساخت‌های شبکه‌ای خود در کنار شرکت کوالکام و مودم Snapdragon X20 LTE‌ آن، که از سرعت Cat18 پشتیبانی می‌کند، حضور داشتند.

این شرکت‌ها در آزمایشگاه یک دستگاه تلفن همراه که از مودم LTE و سیستم رادیو اریکسون و نرم‌افزار LTE پشتیبانی می‌کند را مورد آزمایش قرار دادند. طبق گزارشات شرکت اریکسون در این آزمایش، از سه حامل طیف فرکانس ۲۰ مگاهرتزی دو قلو، ۱۲ جریان همزمان LTE،‌ ورودی و خروجی چندگانه ۴x4 و ۲۵۶ تعدیل دامنه کوانتومی برای هر حامل فرکانس استفاده شده است.

آقای فریدریک جیدلینگ مدیر بخش شبکه‌های منقطه‌ای شرکت اریکسون می‌گوید: «شرکت اریکسون در سراسر صنعت مخابرات، در حال کار برای بهبود تجربه نهایی کاربر از شبکه LTE و توسعه و اضافه کردن ویژگی های جدید به شبکه LTE و پیشرفت و بهره وری طیفی بیشتر در این شبکه است. دستیبانی به سرعت ۱٫۰۷Gbp (یک گیگابیت و هفت صدم در ثانیه) با همکاری شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی کوالکام و ورایزن، گامی بزرگ در جهت راه‌یابی به شبکه اینترنتی ۵G است و یکی از نقاط عطف این شبکه محسوب می‌شود».

اپراتور Verizon که بزرگ‌ترین شرکت خدمات وایرلس و اینترنت بی‌سیم در کشور آمریکا محسوب می‌شود، از پیشگامان فناوری اینترنت ۵G است که پیش از این در مراحل مختلفی آزمایش این شبکه را به‌صورت محلی برای تعدادی از کاربران انجام داده است.

در آزمایش‌های قبلی امواج شبکه‌ی اینترنت ۵G به‌صورت محلی توسط Verizon ارسال شده‌ بود و این ارسال موج در طیف‌های بسیار پایین تا حد ۲۸ گیگاهرتز و ۶۴ گیگاهرتز انجام گرفته است. این اطلاعات را نایب رئیس اجرایی Verison یعنی آدام کوئپ (Adam Koeppe) به خبرگزاری‌ها داده است.

به گفته کوئپ، دریافت این امواج با استفاده از مودم‌ها و تجهیزات مخابراتی برندهایی نظیر سامسونگ، اریکسون و نوکیا امکان‌پذیر می‌شود. شبکه‌ی ۵G کاربران را قادر می‌سازد تا از اینترنت همراه با سرعت تا سقف ۱ گیگابیت برخوردار شوند و به طبع آن، از پهنای باندهای وسیعی نیز بهره ببرند. 

اولین آزمایش رسمی و عمومی شبکه اینترنت ۵G اپراتور Verizon، اواخر سال ۲۰۱۷ در شهر‌های دالاس و هوستون، تگزاس؛ میامی، فلوریدا؛ ساکرامنتو، کالیفرنیا؛ سیاتل، واشنگتن؛ ایالت واشنگتن؛ برناردزویل، نیوجرسی؛ برکتون، ماساچوست، دنور، کلرادو انجام خواهد شد. پیش از این یک آزمایش غیر رسمی در ماه May سال ۲۰۱۷ و در شهر‌های میشیگان و آن آربور انجام شده بود که نتایج موفقیت‌آمیزی را برای اپراتور ورایزن به ارمغان آورد.

شرکت اریکسون نیز در اوایل ماه جاری فناوری LLA (مجوز دسترسی متقابل) را اعلام کرد که اپراتورهای تلفن همراه را قادر می سازد تا از طیف نامحدود و بدون مجوز مورد نیاز برای اجرای شبکه های LTE با سرعت Gigabit استفاده کنند. اریکسون گفت: “Gigabit LTE نیاز به طیف دارد، بیشتر از آنچه که اکثر اپراتورها مجوز دسترسی به آن را دارند. “LAA به اپراتورها اجازه می دهد تا از طیف نامحدود (به صورت منصفانه و منظم) در ترکیب با طیف مجوزیشان استفاده کنند. با انجام این کار، مشترکین حتی توانایی بیشتر و سرعت بیشتری را تجربه می کنند.”

اریکسون و کوالکام در آغاز سال جاری، اولین شبکه تجاری ۱Gbps در جهان را با اپراتور Telstra استرالیا با استفاده از ۲۵۶QAM و ۴x4 MIMO راه اندازی کرده‌اند. اریکسون همچنین در ماه جولای سال گذشته در کشور سنگاپور با استفاده از ۲۵۶QAM و ۴x4 MIMO و حامل‌های سه‌گانه طیف فرکانس و فناوری LAA به سرعت یک گیگابیت در ثانیه در شبکه ۴G اپراتور Singtel سنگاپور دست پیدا کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا